Pine's oplevelsesøkonomi inspirerer Børnehjælpsdagen

120 kommunikations- og marketingsfolk fra International Advertising Association (IAA) satte hinanden stævne for at udtænke et idekatalog til Børnehjælpsdagens markedsføring ud fra et oplevelsesøkonomisk tankesæt.

13.10.2011

CSR.dk

Succesforfatteren og ophavsmanden til begrebet oplevelsesøkonomi, Joseph Pine, har netop været i Danmark, hvor han satte gang i et kreativt udviklingsarbejde til gavn for Børnehjælpsdagen. 120 kommunikations- og marketingsfolk fra International Advertising Association (IAA) havde sat hinanden stævne for at udtænke et idekatalog til Børnehjælpsdagens markedsføring ud fra et oplevelsesøkonomisk tankesæt. Marie Litrup, marketingschef hos Ret&Råd, var en af deltagerne:
"Folk var grebet af stemningen og rørte over de historier, som Børnehjælpsdagen delte med os. Jeg er sikker på, at Børnehjælpsdagen og alle, der deltog, fik noget helt særligt med hjem", siger Marie Listrup.
Joseph Pine's karriere startede hos IBM, hvor han stod bag uortodokse, nye forretningsgange, der inddrog kunder i selve produktudviklingen. Pine mener, at kunder køber oplevelser frem for varer og services - heraf udtrykket oplevelsesøkonomi.
-UBE

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle