Markedsføring
03.07.2025CSR.dk
Analyse: Flere annoncører undlader at markedsføre grønne initiativer
Danske virksomheder holder i stigende grad igen med at benytte sig af grønne budskaber i deres markedsføring. Men de synes, deres bureauer er blevet dygtigere til at rådgive området. Det skriver branchemediet Bureaubiz.
03.07.2025CSR.dk
Flere virksomheder dropper miljøvenlig markedsføring
Andelen af virksomheder, der undgår at markedsføre miljøvenlige tiltag, er steget markant siden 2023. Usikkerhed om regler og risiko for sanktioner ser ud til at få flere til at holde igen selvom bureauernes rådgivning vurderes som markant bedre.
22.01.2025CSR.dk
Forbrugerombudsmanden politianmelder flyselskabet KLM for vildledende udsagn om bæredygtighed
Anmeldelsen omhandler en reklame anvendte KLM udsagn om bæredygtighed, der efter Forbrugerombudsmandens opfattelse gav forbrugerne et indtryk af, at det medførte større klima- og miljømæssige fordele at flyve med KLM, end det faktisk medførte.
23.02.2024CSR.dk
Zalando laver om i deres bæredygtighedskommunikation
Efter dialog med bl.a. Forbrugerombudsmanden i Danmark har Zalando forpligtet sig til at ændre sin markedsføring. Virksomheden kommer fremover til at bruge konkrete udsagn i stedet for generelle bæredygtighedsikoner og bæredygtighedsudsagn.
Udgiver
Copyright 2023