Markedsføring
01.12.20253H Law
Sponseret
Black Friday: Fest for forbrugerne – minefelt for virksomheder
Black Friday, Black Week, Black Month – kært barn har mange navne. Det amerikanske fænomen har for længst slået rod på det danske marked, og stort set alle virksomheder i B2C-segmentet har taget traditionen til sig.
03.07.2025CSR.dk
Analyse: Flere annoncører undlader at markedsføre grønne initiativer
Danske virksomheder holder i stigende grad igen med at benytte sig af grønne budskaber i deres markedsføring. Men de synes, deres bureauer er blevet dygtigere til at rådgive området. Det skriver branchemediet Bureaubiz.
03.07.2025CSR.dk
Flere virksomheder dropper miljøvenlig markedsføring
Andelen af virksomheder, der undgår at markedsføre miljøvenlige tiltag, er steget markant siden 2023. Usikkerhed om regler og risiko for sanktioner ser ud til at få flere til at holde igen selvom bureauernes rådgivning vurderes som markant bedre.
22.01.2025CSR.dk
Forbrugerombudsmanden politianmelder flyselskabet KLM for vildledende udsagn om bæredygtighed
Anmeldelsen omhandler en reklame anvendte KLM udsagn om bæredygtighed, der efter Forbrugerombudsmandens opfattelse gav forbrugerne et indtryk af, at det medførte større klima- og miljømæssige fordele at flyve med KLM, end det faktisk medførte.
Udgiver
Copyright 2023
