Analyse: Flere annoncører undlader at markedsføre grønne initiativer
Danske virksomheder holder i stigende grad igen med at benytte sig af grønne budskaber i deres markedsføring. Men de synes, deres bureauer er blevet dygtigere til at rådgive området. Det skriver branchemediet Bureaubiz.
Foto: Messe Frankfurt
Ifølge den seneste CMO trendanalyse fra MyResearch viser, at de danske virksomheder er blevet markant mere tilbageholdende, når det handler om at bruge grønne budskaber i deres markedsføring.
Det skriver branchemediet Bureaubiz.
Ifølge analysen lod 7,4 procent af respondent-virksomhederne i 2023 være med at markedsføre miljø- og klimavenlige initiativer, hvor tallet i 2025 er vokset til 17,2 procent.
For virksomheder med et marketingbudget på over 20 mio. kr., benyttede 4,7 procent sig ikke miljø- eller klimamarkedsføring i 2023. I 2025 var det tal steget til 18,6 procent.
Bureauerne er blevet dygtigere
Analysen har også mål på virksomhedernes vurdering af deres bureau-partneres kompetencer inden for rådgivning om miljø- og klimamarkedsføring.
Og resultatet er gode nyheder for bureauerne, for de kompetencer er vokset, mener virksomhederne.
I 2023 mente 17,1 procent, at bureauernes kompetencer var ’store eller meget store’, når det kom til rådgivning om miljø- og klimamarkedsføring, hvor tallet i 2025 var steget til 33,3 procent.