Grøn markedsføring
04.04.2022CSR.dk
Ny guide fra Dansk Erhverv skal hjælpe online-butikker med at kommunikere om grønne tiltag og produkter
Der hersker stadig stor tvivl om reglerne i forhold til grøn markedsføring - særligt onlinebutikkerne er i vildrede. Det er konkurrenceforvridende, hvis nogen fremstår mere grønne, end de er, mens andre holder sig tilbage, mener Dansk Erhverv, som netop har udgivet en guide.
Tør du stå ved dine fejl?
25.10.2010CSR.dk
Konferencen, Hvad kommer efter greenwash, handler om, hvordan virksomheder bliver bedre til at undgå greenwash i markedsføring og øvrig kommunikation. Konferencen afholdes i februar, og arrangørerne søger virksomheder, som tør stå frem og fortælle om dilemmaer i virksomhedens kommunikation.
23.08.2010CSR.dk
Ny markedsføringspraksis på trapperne
Ord som grøn og miljøvenlig bruges for meget og for lemfældigt i virksomheders markedsføring. Det mener Forbrugerombudsmanden, som nu lægger op til meget kontante krav til dokumentation. Blandt de eksterne parter, som deltager i arbejdet er holdningerne vidt forskellige. Mens DI mener, at kravene er for hårde, ser Forbrugerrådet helst, at ordene slet ikke bruges.
Etisk Handel Danmark
Vi søger en engageret rådgiver med erfaring i ESG & bæredygtighed
Etisk Handel Danmark er den danske platform for bæredygtige værdikæder. Som forening samler vi de vigtigste aktører i Danmark for at styrke samarbejdet om bæredygtig udvikling gennem mere ansvarlig handel, produktion og forbrug.
Område
Hovedstaden
Ansøgningsfrist
03.05.2025
FSR - danske revisorer
Konsulent til ESG- og bæredygtighedsområdet
Brænder du for at arbejde med den grønne omstilling? Vil du være med til at hjælpe revisorerne i deres arbejde med at skabe tillid og transparens omkring virksomhedernes arbejde med bæredygtighed? Og har du mod på at drive vores faglige udvikling og understøttelse af vores medlemmers arbejde inden for ESG og bæredygtighedsrapportering?
Område
Hovedstaden
Ansøgningsfrist
10.05.2025
Udgiver
Copyright 2023