Grøn markedsføring
18.08.20253H Law
Sponseret
Den Grønne Lovguide: CO2-neutral - hvornår må man sige det?
Den Grønne Lovguide er 3H Laws faste klumme på CSR.dk. Her deler vi hver uge aktuelle, relevante og praksisnære juridiske vinkler på arbejdet med bæredygtighed og kommunikation. Målet? At hjælpe din virksomhed med at kommunikere ansvarligt – uden at miste modet i junglen af regler.
03.07.2025CSR.dk
Analyse: Flere annoncører undlader at markedsføre grønne initiativer
Danske virksomheder holder i stigende grad igen med at benytte sig af grønne budskaber i deres markedsføring. Men de synes, deres bureauer er blevet dygtigere til at rådgive området. Det skriver branchemediet Bureaubiz.
03.07.2025CSR.dk
Flere virksomheder dropper miljøvenlig markedsføring
Andelen af virksomheder, der undgår at markedsføre miljøvenlige tiltag, er steget markant siden 2023. Usikkerhed om regler og risiko for sanktioner ser ud til at få flere til at holde igen selvom bureauernes rådgivning vurderes som markant bedre.
20.05.2025Miljømærkning Danmark
Sponseret
Nu strammes loven om miljømarkedsføring og grønne mærker
Folketinget har netop vedtaget skærpet regulering af grøn markedsføring, der bl.a. betyder, at der fra den 27. september 2026 bliver forbud mod grønne mærker, hvis der ikke er en anerkendt certificeringsordning bag. Der bliver ligeledes skruet op for kravene til generelle miljøanprisninger.
04.04.2022CSR.dk
Ny guide fra Dansk Erhverv skal hjælpe online-butikker med at kommunikere om grønne tiltag og produkter
Der hersker stadig stor tvivl om reglerne i forhold til grøn markedsføring - særligt onlinebutikkerne er i vildrede. Det er konkurrenceforvridende, hvis nogen fremstår mere grønne, end de er, mens andre holder sig tilbage, mener Dansk Erhverv, som netop har udgivet en guide.
Tør du stå ved dine fejl?
25.10.2010CSR.dk
Konferencen, Hvad kommer efter greenwash, handler om, hvordan virksomheder bliver bedre til at undgå greenwash i markedsføring og øvrig kommunikation. Konferencen afholdes i februar, og arrangørerne søger virksomheder, som tør stå frem og fortælle om dilemmaer i virksomhedens kommunikation.
Udgiver
Copyright 2023