Logistikvirksomhed ansætter socialt udsatte

Virksomheden Logistikkompagniet ansætter socialt udsatte borgere for at få dem ind på arbejdsmarkedet.

Logistikkompagniet samarbejder med jobcentre om rekruttering af socialt udsatte. Foto: Logistikkompagniet. .

06.08.2014

CSR.dk

Logistikvirksomheden Logistikkompagniet føler et socialt ansvar over for de særligt skrøbelige i samfundet. Derfor hjælper virksomheden de udsatte ved at ansætte dem i deres virksomhed.

”Et af de initiativer, vi har fokus på, er integrering af socialt udsatte på arbejdsmarkedet. Det sker blandt andet ved at tilbyde praktikforløb og løntilskudsforløb til fagligt og socialt skrøbelige borgere. Det giver ny livskvalitet for det enkelte menneske, og for os som virksomhed skaber det et større ansøgerfelt at arbejde med”, siger HR-chef i Logistikkompagniet, Jane Thy.

Læs også: CSR bliver afgørende for virksomheders succes

Formålet med at ansætte de særligt udsatte er at tiltrække medarbejdere til virksomheden, der har som mål at udvide deres medarbejderstab fra 140 til 500 inden 2017. For at nå målet, har virksomheden investeret i et Akademi og Virksomhedscenter, der skal bruges til kompetenceudvikling og til at integrere socialt og fagligt udsatte borgere. Herigennem vil Logikstikkompagniet forsøge at finde potentielle medarbejdere, der kan blive en fast del af virksomheden.

”Udfordringen i vores branche ligger i, at der ikke er særlig mange faguddannede folk at trække på. Vi er derfor nødt til at gøre os ekstra attraktiv, så ansøgerne foretrækker os frem for andre. Så sørger vores dygtige og erfarne projektledere og kolleger for at uddanne dem”, siger seniorkonsulent Palle Petersen fra Logistikkompagniet.

For at skabe gode muligheder for at rekruttere ny arbejdskraft, har virksomheden et samarbejde med de lokale jobcentre, hvor de sammen får de udsatte ind på arbejdsmarkedet. Et samarbejde som jobcentrene er positive over for.

”Specielt for denne branche, der er i vækst og har brug for arbejdskraft, er Logistikkompagniets tilgang interessant. Det er ikke bare et sted, hvor kommunen kan få afprøvet borgeren. Der er faktisk en reel mulighed for at få et job på længere sigt”, siger Pernille Cleemann, der er fleksjobambassadør i Vallensbæk Kommune.

Læs også: Døgn-Netto giver overskudsmad til udsatte borgere

I 2013 var 11 borgere igennem praktik hos Logistikkompagniet, hvoraf fem blev fastansat. Målet i år er at få 40 borgere igennem et praktikforløb.

-SSM

Rambøll A/S

Sponseret

Bliv klogere på CER

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

16.09.2025CSR.dk

Nordiske film- og tv-aktører går sammen om fælles grønne standarder

16.09.2025CSR.dk

Grønt kompromis i Bruxelles: Hybridbiler kan blive en del af bilindustriens grønne omstilling

16.09.2025Valified

Sponseret

Valified opruster: Ny CEO (interim) og ny retning skal styrke ESG som forretningsdriver

15.09.2025CSR.dk

EU udsætter klimamål: Uenigheder spænder ben for 2035- og 2040-mål

14.09.2025Rambøll A/S

Sponseret

Bliv klogere på CER

12.09.2025CSR.dk

Rock Flour Company får investering til at udnytte grønlandsk gletjsermel til CO2-fangst og gødning

12.09.2025CSR.dk

Oprustningen presser bæredygtighed i baggrunden hos rådgivende ingeniører

11.09.2025CSR.dk

Ny rapport: Klimapolitik kan mindske ulighed og øge sammenhængskraften

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dakofa
Seminar
Hybrid-Seminar: Hvordan kan den fremme den cirkulære omstilling i byggebranchen?

Den nye byggevareforordning trådte i kraft den 7. januar 2025 og vil få fuld anvendelse frem mod 8. januar 2026. Forordningen fastlægger harmoniserede EU-regler for byggevarer. Hensigten er, at den skal fremme byggevarers frie bevægelighed på markedet, reducere den administrative byrde (gennem digitale løsninger) og sikre, at byggevarer er i overensstemmelse med principperne for cirkulær økonomi og nye byggeteknologier.

Dato

17.09.2025

Tid

12:30

Sted

Online / Dakofa, Vesterbrogade 149, Bygning D, 4. sal, KBH V

Bureau Veritas
Kursus
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

18.09.2025

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Uddannelse
Kvalitetsleder

Kompetencegivende kvalitetslederuddannelse

Dato

18.09.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Seminar
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

18.09.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

MäRK
Morgenmøde
AT DRIVE FORRETNING ER IKKE EN RET – MEN ET ANSVAR

Vi lever i en tid, hvor compliance ikke er nok. Hvor ansvar ikke kan reduceres til regneark, dokumentation og business as usual. Verden har brug for virksomheder, der handler med etisk dømmekraft og menneskelig integritet. Som ikke kun spørger “Hvad må vi?”, men “Hvad er rigtigt – ikke bare her og nu, men også for kommende generationer?”

Dato

18.09.2025

Tid

08:30

Sted

Merkur Andelskasse, Vesterbrogade 40, 1. sal, 1620 København

Dakofa
Kursus
En god udbudsproces og en fair kontraktopfølgning

Et nødvendigt gør-det-selv kursus for såvel udbydere som tilbudsgivere. På dette kursus sætter vi nemlig fokus på rammerne for og kommunernes værktøjer til at sikre en god udbudsproces og en fair kontraktopfølgning i en tid, hvor udbud og kontrakter er et væsentligt link mellem udbydere og entreprenører. Grundet overvældende interesse er dette en gentagelse af kurset fra marts 2025.

Dato

18.09.2025

Tid

10:00