Min vej til CSR-jobbet: Bahare Haghshenas, Deloitte

Bahare Haghshenas brænder for CSR-området, fordi hun mener, at innovative forretningsmodeller, bæredygtige produkter og partnerskaber kan skabe en positiv indflydelse på menneskers liv.

20.11.2012

CSR.dk

Bahare Haghshenas, Senior Consultant, Sustainability Deloitte .

Hvilke kvalifikationer har sikret dig din nuværende stilling?
De seneste fem år har jeg arbejdet for MYC4 og Specialisterne, som begge er virksomheder, der integrerer social og økonomisk bæredygtighed i forretningsmodellen. Jeg har haft ansvaret for go-to-market-strategier, ledelsen og implementering af større projekter og udvikling af franchisekoncepter til Europa, Nordamerika og Afrika. Sammenlagt har jeg mere end 15 års erfaring fra den humanitære sektor, hvor jeg har arbejdet med menneskerettigheder, antidiskrimination og fattigdomsbekæmpelse. Blandt andet som vicepræsident i Svensk Røde Kors og som medlem af Delegationen for Menneskerettigheder udpeget af den svenske regering i perioden 2006-2010.

Bahare Haghshenas

Bahare Haghshenas er fra september 2012 Senior Consultant, Sustainability Deloitte.

Uddannelse:

  • Mini MBA, University of Chicago Booth School of Business in London 2011
  • BS. Social Science, Sweden 2003

Tidligere ansættelser:

  • 2009-2012: Operations Manager, Specialist People Foundation, ejer af Specialisterne
  • 2008-2011: Vicepræsident i Svensk Røde Kors

Hvad tændte din lyst til at arbejde med CSR?
Min interesse for CSR kommer af et stærkt ønske om at forene mine kompetencer inden for forretnings- og konceptudvikling med mit kendskab til den humanitære sektor. Jeg har set de negative konsekvenser, som dårlig forretningsetik kan have på et lokalsamfund, men også set hvordan innovative forretningsmodeller, bæredygtige produkter og partnerskaber kan have en enorm positiv indflydelse for menneskers liv og deres omgivelser. Jeg er derfor også overbevist om, at CSR og bæredygtighedsprincipper vil være et væsentligt fokus for virksomheder og organisationer, når de i fremtiden udvikler produkter og forretningsmodeller.

Hvad har du gjort for at brande dig selv i forhold til CSR-stillinger?
Mit arbejde med menneskerettigheder og entreprenørvirksomheder har givet mig mulighed for at synliggøre mig i forskellige netværk og kontekster. I løbet af min tid hos Specialisterne arbejdede jeg tæt sammen med Deloitte med udvikling af en franchisemodel, hvilket også gav mig anledning til at brande mig selv i relation til CSR.

Hvorfor er din uddannelse et godt fundament for et arbejde indenfor CSR?
Jeg har en god base i sociologi, psykologi, antropologi og samfundsvidenskab som kombineret med senere efteruddannelse fra Chicago Booth School of Business giver mig et stærkt udgangspunkt for at arbejde med CSR.

Hvilke råd vil du give til andre, der gerne vil have et lignende job?
Husk, at CSR har mange ansigter, og mange af de bedste eksempler er integreret i kerneforretningen og ikke organiseret som en del af CSR-funktionerne.

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle