Irma og Mødrehjælpen sammen om at hjælpe udsatte børnefamilier

Irma skal sammen med Mødrehjælpen give flere udsatte børn en jul at glæde sig til. I år skal Irmas kendte kundemagasin være motoren, der skaber mere jul til flere.

Irmas kundemagasin er normalt gratis, men koster op til jul 10 kr som går ubeskåret til Mødrehjælpen..

21.11.2016

CSR.dk

Hvert år får Mødrehjælpen mange henvendelser fra børnefamilier, der søger om julehjælp, og antallet er steget år for år, og forventes at stige markant i år. Irma og Mødrehjælpen har derfor valgt at udvide samarbejdet om julehjælp til udsatte børnefamilier i Danmark med en indsamling koblet op på Irmas kundemagasin ”Irma Krydderiet”, som rammer butikkerne i dag d. 21. november 2016.

Indsamlingen til Mødrehjælpen, som er en udvidelse af et eksisterende partnerskab mellem de to organisationer, skal sikre både julehjælp og rådgivning, som kan hjælpe familierne videre, så de på sigt kommer til at mestre hverdagen igen.

Samarbejdet op til jul betyder konkret, at Irma støtter Mødrehjælpens juleindsamling ved at sætte Irmas kundemagasin, Irma Krydderiet, til salg for 10 kroner. Overskuddet fra salget af julenummeret, der normalt er gratis, går ubeskåret til at sikre julehjælp til udsatte børnefamilier i Danmark.

Naturligt for Irma at hjælpe
Det var en henvendelse fra Irma, der for to år siden igangsatte partnerskabet. Et partnerskab, som indtil nu har omhandlet Irmas kunstdåser, hvor overskuddet fra salget ubeskåret går til at Mødrehjælpens arbejde med at sikre trivsel for udsatte børnefamilier i Danmark.

”Irma har en meget lang tradition for at hjælpe dem, der har det svært. Det går helt tilbage de første kunstdåser og kunstposer, der blev lavet i starten af 1970’erne.  Men årets samarbejde med Mødrehjælpen løfter det op på et nyt niveau, når vi sætter Irma Krydderiet i spil. Folk plejer i sagens natur ikke at betale for et kundemagasin, men vi føler os overbeviste om, at Irmas kunder gerne vil betale de 10 kroner, når det går til Mødrehjælpen, ” siger Irmas marketingschef Rikke Hyldsberg Søgaard.

Som en ekstra gevinst for partnerskabet har Irma indgået et samarbejde med den anerkendte streetart-kunstner Husk Mit Navn, som vil bidrage til, at bladet bliver en helt særlig og eftertragtet udgave.

”Vi valgte i sin tid Mødrehjælpen som vores samarbejdspartner, fordi vi ville hjælpe en organisation, der var synlig og til stede i vores nærområde. I år er overskriften for vores jule-kampagne Jul til flere. På den måde binder Mødrehjælpens arbejde fint sammen den øvrige kommunikation, vi har i forbindelse med julen,” siger Rikke Hyldsberg Søgaard.

Et ligeværdigt partnerskab
Partnerskabet bygger på samarbejde, hvor der er en tæt dialog mellem Mødrehjælpen og Irma. I forbindelse med kampagnearbejdet er det vigtigt, at der løbende er en forventningsafstemning mellem Mødrehjælpen og Irmas interesser. Som humanitær organisation og privat virksomhed, kan der til tider være forskellige interesser og hensyn at tage – men den tætte dialog og fokus på det fælles mål, netop at hjælpe udsatte børnefamilier, gør samarbejdet nemt.

Vi er dybt taknemmelige for den støtte et samarbejde med Irma giver. Det gælder både det faste samarbejde omkring Irmas kunstdåser og det ny samarbejde i forbindelse med juleindsamlingen. Fordelen ved samarbejdet med Irma, er, at vi når bredt ud med vores budskab til rigtig mange mennesker både i butikkerne, men også via de sociale medier. Vi håber selvfølgelig, at partnerskabet  fortsætter mange år fremover, siger kommunikationschef Heidi Lausen Purup.

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

19.11.2025CSR.dk

Nye tal: Klima er stadig afgørende for, hvordan danskerne stemmer

17.11.2025CSR.dk

Folkekirkens Nødhjælp går ind i kampen for at sikre VM i fodbold mod klimakrisen

12.11.2025MeetDenmark - Dansk Erhvervs- og Mødeturisme

Sponseret

Hjælp de grønne retter på vej – en dialogguide til mødesælgere

11.11.20253H Law

Sponseret

Store bøder og en aktiv Forbrugerombudsmand: Er compliance med markedsføringen virkelig så vigtig?

03.11.20253H Law

Sponseret

Den Grønne Lovguide: Grøn kommunikation i beauty/personal care

08.10.2025MäRK

Sponseret

Fra logik til magi - Virksomhedernes bæredygtighedsfortællinger skal flytte ud af hjernen og ind i hjertet

24.09.20253H Law

Sponseret

3H Law Miniserie: Bæredygtighed i din branche - Fødevarebranchen

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Kursus
ESG-kommunikation: Fra strategi til stærke fortællinger

Du lærer at se og forstå det kommunikative potentiale i ESG og samfundsansvar. Dine undervisere Mette Gert Boldt og Line Schmeltz sørger for, at du efter kurset kan arbejde mere strategisk og kreativt med ESG-fortællinger i din organisation.

Dato

19.11.2025

Tid

10:00

Sted

Amagerfælledvej 190, 2300 København S

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Byggeriets Samfundsansvar
Kursus
Få styr på ‘G’ i ESG

Der er et stigende behov for, at byggeriets virksomheder har styr på, hvordan de arbejder med økonomiske, etiske og ledelsesmæssige aspekter, der indgår i bæredygtighedsarbejdet under G’et i ESG. På dette seminar får du redskaber til at håndtere dine processer på en ansvarlig måde, herunder en dybere indsigt i principperne i Due Dilligence, også kaldet rettidig omhu for virksomhedsledelse. Seminaret udbydes i samarbejde med Bygherreforeningen.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

IDA Conference, Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby