Bæredygtig marketing er meget mere end kommunikation og CSR

Bæredygtig marketing er meget mere end kommunikation om bæredygtige produkter. Det er fremtidens måde at drive forretning på. Derfor bidrager WWF som underviser på nyt kursusforløb i bæredygtig marketing.

24.01.2022

CSR.dk

Måske får begrebet ’Bæredygtig Marketing’ dig til at tænke på kommunikation om grønne tiltag, salgsbudskaber fokuseret på bæredygtige produkter eller CSR-projekter. Men bæredygtig marketing er meget mere end det.

Det er måden, hvorpå vi driver forretning og marketing, og det handler ikke kun om at formidle bæredygtige produkter, men også om at træffe grønne valg i sin marketingindsats Det er bureaugruppen dentsu eksperter i.

Lige som kokke skal videreuddannes i bæredygtig køkkendrift med fokus på indkøb af sæsonens råvarer, lokale produkter, madspild, affaldssortering, indkøbspolitikker, nye arbejdsgange mv., skal marketingmedarbejdere også klædes på til at tænke bæredygtighed ind i det daglige arbejde. Den udvikling vil WWF Verdensnaturfonden gerne bidrage til, og derfor er de blevet en del af underviserteamet på Danmarks første kursus i bæredygtig marketing; Sustainable Marketing Academy.

Ajs Dam, der er Corporate Partnership Director hos WWF Verdensnaturfonden og underviser på kurset, fortæller:

”Vi har samarbejdet med mange virksomheder om den grønne agenda, og den viden vil vi gerne dele med andre. Vi står midt i en naturkrise. Den påvirker selve grundlaget for, hvordan virksomhederne bedriver deres forretning. Det gælder ikke mindst markedsføringen og de løfter, virksomhederne sender til deres kunder om bæredygtighed.”

Ajs Dam underviser i ’Fremtidens Strategiske Partnerskaber’ på kurset sammen med Ronni Abergel, der er stifter af Det Menneskelige Bibliotek, og Simon Bastiansen fra dentsu X, der har mere end 20 års erfaring med strategiske partnerskaber.

”Vi kan kun løse naturkrisen, hvis virksomhederne gør deres del af indsatsen. Både indadtil i virksomheden og i budskabet til forbrugerne”, uddyber Ajs Dam.

Foruden et nyt blik på multi-partnerskaber gør kurset i bæredygtig marketing også deltagerne klogere på bl.a. forbrugerpsykologi, samt hvordan marketingafdelinger kan sætte mål for co2-udledning i alt fra produktion af reklamematerialer, videoer, tryksager til optimering af ens hjemmeside. Ligeledes guider kurset til valg af grønne teknologier samt annoncering ved ansvarlige mediehuse og influencers.

Der er med andre ord mange håndtag at gribe fat i, når kommunikations- og marketingafdelinger skal omstille sig til en mere bæredygtig fremtid, og WWF glæder sig til dele sine erfaringer med deltagerne.

Kurset i bæredygtig marketing foregår fra 1. februar 2022 og frem til sommerferien. Forløbet er skabt sammen med bureaugruppe dentsu, der blandt består af marketingbureauerne Carat, iProspect, Merkle og dentsu X. Herudover bidrager blandt andre Dansk Erhverv, Arla, Ørsted, VELUX, Erhvervsakademi Aarhus og Muskelsvindsfonden med deres viden og erfaringer på området.

Du kan stadig nå at tilmelde dig her

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

5 gode grunde til at fortsætte med ESG

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Erhvervsakademi Aarhus
Kursus
Kursus: Bæredygtighed og adfærdsdesign

Med kurset opnår du relevante analyseværktøjer og forbrugerindsigter til at arbejde med adfærdsdesign, hvor fokus er at flytte virksomhedens interessenter i en mere bæredygtig retning. 4 kursusdage i Aarhus på statsgodkendt efteruddannelse med ECTS-point.

Dato

23.04.2025

Tid

09:00

Sted

Erhvervsakademi Aarhus, Ringvej Syd 104, 8260 Viby J

UN Global Compact Network Denmark
Generalforsamling
Generalforsamling 2025

Det er os en stor fornøjelse at invitere alle repræsentanter fra vores medlemsvirksomheder og -organisationer til vores årlige generalforsamling. I år foregår generalforsamlingen online. Udover at få et overblik over vores aktiviteter, fremgang og økonomi, vil du også kunne deltage i det vigtige valg til bestyrelsen. I år er der seks bestyrelsesposter på valg.

Dato

23.04.2025

Tid

14:30

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Webinar
Webinar: The EU AI Act: What you need to know - and do

Get an in-depth understanding of the EU AI Act with legal expert Niels Christian Ellegaard. He will provide a comprehensive overview of the regulation, highlight important deadlines, and explain how to approach and manage the EU AI-Act at this stage.

Dato

24.04.2025

Sted

Online

DTU
Webinar
Master in Sustainable Leadership Information Session

Discover how you can elevate your career and bring significant value to your company with a Master in Sustainable Leadership.

Dato

24.04.2025

Tid

09:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Er din virksomhed underlagt Bekendtgørelse 761/2024? Vær sikker på, at du opfylder de nye krav

Den 1. juli 2024 udsendte Energistyrelsen Bekendtgørelse 761/2024 med opdaterede krav til obligatoriske energiledelsessystemer og energi- og klimasyn for visse virksomheder.

Dato

24.04.2025

Tid

10:00

Sted

Online på MS Teams

MäRK
Gå-hjem-møde
B Corps Evolution of Standards: Få et overblik over, hvad det betyder for dig

B Lab offentliggør i april sine nye, opdaterede standarder for, hvad virksomheder skal opfylde, hvis de vil være B Corp. Men hvad betyder det for dig og din virksomhed?

Dato

24.04.2025

Tid

14:00

Sted

Strandboulevarden 66, st, 2100 København Ø