Velkommen til det Nye CSR.dk: Digital transformation og brugervenlighed i fokus

Nyt og tidssvarende design med fokus indhold, temaer, mobile brugere og nye annonceringsmuligheder – CSR.dk sætter en ny mediestandard for bæredygtig business.

Foto: CSR

06.11.2023

CSR.dk

Vi er begejstrede for at kunne løfte sløret for en markant opdatering af CSR.dk. Opdateringen afspejler, hvordan vi ser nichemedier som medieplatforme og communities.

Rasmus Brylle, direktør og udgiver, forklarer: "Hos Horisont Gruppen har vi omdefineret vores tilgang til medier. CSR.dk er ikke kun en kilde til nyheder, som man primært finder andre steder; det er en medieplatform, hvor vi går et spadestik dybere. Vi vil levere værktøjer til optimering af forsyningskæden og folde relevante agendaer ud i samarbejde med vores læsere og annoncører. Det er vores bud på en ny virkelighed i en digital tidsalder."

Foto: HG

Samarbejde med LinkedIn

Foruden de løbende nyheder og perspektiverende artikler introducerer vi med den ny platform et nyt tema-format, som udvikles løbende i et tæt samarbejde med branchens eksperter og leverandører. Temaerne er fokuserede på aktuelle emner, problemstillinger og løsninger. Udover eksponering på CSR.dk og i de løbende nyhedsbreve vil temaer også blive distribueret via LinkedIn, så vi kan aktivere nye læsere. Det sker gennem målrettede kampagner og deling via mediets egen følgerskare.

Vi vil ikke bare levere nyheder. Vi vil være vedkommende, relevante og nærværende for vores læsere og skabe resultater for vores partnere.

Rune Walther Hansen

Rune Walther Hansen, Customer Operations Manager i Horisont Gruppen, udtaler: ”Vi vil ikke bare levere nyheder. Vi vil være vedkommende, relevante og nærværende for vores læsere og skabe resultater for vores partnere. Specialtemaerne er vidensdelende og engagerende. Når de skabes i samarbejde med vores partnere, giver det os dels mulighed for at udforske nøgleområder og præsentere løsninger for læserne, som rækker udover det, redaktionen alene kan bidrage med. Dette forstærker vores ambition om at levere brugbart og vedkommende indhold i samarbejde med hele branchen."

Foto: HG

Mobiltilpassede nyhedsbreve

Udover websitet har nyhedsbrevet også fået en markant opgradering og er nu bedre tilpasset den stigende mængde af mobile brugere på CSR.dk. Det nye mobiltilpassede design sikrer, at indholdet vises korrekt og læsbart uanset skærmstørrelse, hvilket giver en forbedret brugeroplevelse. Dette betyder, at vores læsere nemt kan holde sig opdaterede med de seneste nyheder og indsigt, selv når de er på farten.

Kreative formater og nye målgrupper

Gitte Kastrup, annoncechef, uddyber: "Den nye platform fremhæver vores dedikation ved at tilbyde annoncører et væld af engagerende formater. Fra nyhedsbrevet til vores online medieplatform kan virksomheder og deres brands skabe omfattende kampagner, der gør indtryk på tværs af kanaler og SoMe-tjenester.

Desuden udvider vores samarbejde med mediekanaler som CSR.dk og Maritimedanmark.dk mulighederne for annoncører, hvilket giver mulighed for kommunikation til en bredere, men samtidig fokuseret, beslutningstagende målgruppe tværs af faggrupper, professioner og industrier."

Foto: HG

Fakta

SCM.dk henvender sig til top- og mellemledelse på strategisk og taktisk niveau – COO’er, CSCO’er, driftsdirektører, supply chain managers, logistikchefer, lagerchefer, indkøbschefer, produktionschefer inden for områderne transport, lager, planlægning, produktion, IT, økonomistyring, logistik, Supply Chain Management, strategisk indkøb, traditionelt indkøb, på tværs af brancher/ industrier, rådgivning/konsulenthuse m.v.

CSR.dk er for alle, der vil have eller give indsigt og viden om arbejdet med bæredygtighed og CSR. Vi vil bruges til inspiration, overblik og forståelse på tværs af brancher/ industrier. Vi vil motivere virksomheder til at tænke bæredygtigt.

Læserne af CSR.dk er top- og mellemledelse på strategisk og taktisk niveau. De bærer titler som CEO, bæredygtighedschefer, CSR-ansvarlige, sustainability managers, ESG-managers og andre med interesse i bæredygtig omstilling.

MARITIMEDANMARK.dk Den danske maritime branche - Det Blå Danmark er landets største eksporterhverv, med en andel på 20 procent. Branchen beskæftiger knap 100.000 personer, hvor godt en tredjedel er kontorjobs.

Maritimedanmark.dk favner hele den maritime branche og de underindustrier der knytter sig hertil. Vi rammer bredt - fra direktionsgangen i børsnoterede rederier, ansatte i salgs- og marketingafdelinger, bunkerleverandører, havnevirksomheder, skibsdesignere, offshore virksomheder - til danske søfarende og filialer verden over.

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

19.11.2025CSR.dk

Nye tal: Klima er stadig afgørende for, hvordan danskerne stemmer

17.11.2025CSR.dk

Folkekirkens Nødhjælp går ind i kampen for at sikre VM i fodbold mod klimakrisen

12.11.2025MeetDenmark - Dansk Erhvervs- og Mødeturisme

Sponseret

Hjælp de grønne retter på vej – en dialogguide til mødesælgere

11.11.20253H Law

Sponseret

Store bøder og en aktiv Forbrugerombudsmand: Er compliance med markedsføringen virkelig så vigtig?

03.11.20253H Law

Sponseret

Den Grønne Lovguide: Grøn kommunikation i beauty/personal care

08.10.2025MäRK

Sponseret

Fra logik til magi - Virksomhedernes bæredygtighedsfortællinger skal flytte ud af hjernen og ind i hjertet

24.09.20253H Law

Sponseret

3H Law Miniserie: Bæredygtighed i din branche - Fødevarebranchen

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Kursus
ESG-kommunikation: Fra strategi til stærke fortællinger

Du lærer at se og forstå det kommunikative potentiale i ESG og samfundsansvar. Dine undervisere Mette Gert Boldt og Line Schmeltz sørger for, at du efter kurset kan arbejde mere strategisk og kreativt med ESG-fortællinger i din organisation.

Dato

19.11.2025

Tid

10:00

Sted

Amagerfælledvej 190, 2300 København S

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Byggeriets Samfundsansvar
Kursus
Få styr på ‘G’ i ESG

Der er et stigende behov for, at byggeriets virksomheder har styr på, hvordan de arbejder med økonomiske, etiske og ledelsesmæssige aspekter, der indgår i bæredygtighedsarbejdet under G’et i ESG. På dette seminar får du redskaber til at håndtere dine processer på en ansvarlig måde, herunder en dybere indsigt i principperne i Due Dilligence, også kaldet rettidig omhu for virksomhedsledelse. Seminaret udbydes i samarbejde med Bygherreforeningen.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

IDA Conference, Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby