Silkeborg har lavet en social-økonomisk job-strategi

Med en ny strategi vil Silkeborg Kommune få folk på kanten af arbejdsmarkedet i job. Målsætningen lyder på 150 job inden for fem år.

SIlkeborg kommune vil skabe 150 nye social-økonomiske arbejdspladser inden for fem år. Foto: Flickr/Peter Leth.

10.02.2016

CSR.dk

I Silkeborg Kommune vil man gerne række en hånd ud til personer på kanten af arbejdsmarkedet. Derfor har kommunen lagt en ny strategi, der skal sørge for, at flere kommer i job. Det skriver TV2 OJ.

Læs også: Offentlig hestesko til socialøkonomiske virksomheder

Kommunens målsætning er at skabe 150 nye arbejdspladser inden for fem år. Og der allerede skabt ti nye social-økonomiske virksomheder, som har resulteret i 35 nye job.

Som en del af stratgien har kommunen givet mulighed for, at medarbejderne i Silkeborg Kommune kan få orlov, hvis de ønsker at åbne en social-økonomisk virksomhed. Og den mulighed er der en enkelt af kommunens medarbejdere, der har valgt at tage.

Og det glæder borgmester Steen Vindum (V), at flere får mulighed for en ny chance på arbejdsmarkedet i Silkeborg:

Læs også: Flere grønne job i Danmark

”Det betyder meget at have et arbejde og være med i fællesskabet. Også når man af den ene eller anden grund ikke kan være på arbejdsmarkedet på fuld kraft i 37 timer om ugen. Og flere virksomheder og færre ledige på overførselsindkomster betyder selvfølgelig også noget for kommunens økonomi”, siger han til TV2 OJ. 

-SSM

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

25.04.2025CSR.dk

Flere whistleblower-alarmer: Krise i dansk erhvervsliv?

24.04.2025BSR

Sponseret

Earth Day: Centering Health Equity in Climate Action

24.04.2025Red Barnet

Sponseret

Partnerskab med socialt ansvar: Brøndby IF og Red Barnet viser vejen

10.04.2025Læger uden Grænser

Sponseret

Partnerskaber med Læger uden Grænser kan styrke den globale sundhed

08.04.2025CSR.dk

Kampagne vil gøre op med giftig alkoholkultur

08.04.2025Lübech Living ApS

Sponseret

De bedste 15.000 kr. Lübech Living har brugt

04.04.2025CSR.dk

Naturfrisk Group kan se at Cola-boykot rammer B2B-markedet senere: Restauranter og caféer ser mod alternativer

28.03.2025Elis Danmark A/S

Sponseret

Hjælp til familier, der har børn med livstruende sygdomme

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle