Scope 3
10.11.2025KLS PurePrint A/S
Sponseret
Stærke partnerskaber er nøglen til Scope 3-succes
Arbejdet med Scope 3 kræver stærke partnerskaber i værdikæden, hvor leverandører ikke kun er underleverandører, men aktive medspillere i klimaindsatsen. KLS PurePrint er et eksempel på, hvordan det kan lade sig gøre i praksis.
09.11.2025CSR.dk
Umuligt at nå klimamål uden Scope 3
Når man taler om virksomhedernes klimabelastning, peger pilen i stigende grad mod ét punkt: Scope 3-emissioner. De indirekte udledninger, der opstår i hele værdikæden – fra råvareudvinding til brug og bortskaffelse af solgte produkter – udgør i gennemsnit 70-75 procent af en virksomheds samlede CO₂-aftryk. Det er altså umuligt at nå klimamål uden at få greb om Scope 3. Vi ser her nærmere på fremskridt og udfordringer for arbejdet med Scope 3.
07.11.2025Beierholm
Sponseret
Scope 3 – en god forretning?
Når Danmarks nationale CO₂-udledning opgøres, lander tallet på ca. 38 mio. ton CO₂ udledt af borgere, virksomheder og offentlige institutioner. Men det er kun toppen af isbjerget. Tallene dækker primært vores egne aktiviteter: energiforbrug til bygningsdrift, transport og produktion inden for landets grænser.
22.09.2025Klimakampen ApS
Sponseret
Sådan kan virksomheder styrke både klima og medarbejdertrivsel
Virksomheder spiller en afgørende rolle, når det kommer til at reducere CO₂-udledningen i hverdagen. Men klimahandling behøver ikke kun handle om store investeringer i teknologi eller bygninger, det kan også inkludere medarbejdernes transportvaner.
09.12.2024Verarca
Sponseret
cApung-direktør: Strategisk arbejde med bæredygtighed kræver indsigt i scope 3-udledninger
Scope 3 udgør typisk over 90% af virksomheders klimaaftryk og er afgørende for at arbejde strategisk med bæredygtighed, fastslår ekspert. Nyt partnerskab med Verarca skal sikre cApungs kunder præcise data på tværs af alle scopes.
23.05.2024Sustainable Business Solutions ApS
Sponseret
Rådgiverens guide til scope 3-udledninger
Skal din virksomhed til at rapportere på scope 3-udledninger? Seniorrådgiver Carolien Millenaar fra Sustainable Business Solutions giver dig her er en overordnet gennemgang af, hvordan du griber arbejdet med scope 3 an, hvorfor scope 3 er vigtigt samt tre gode råd til, hvordan din virksomhed tackler arbejdet bedst muligt.
Udgiver
Copyright 2023
