Puma fremlægger CO2-tal

Puma har netop offentliggjort, i hvilket omfang virksomhedens produkter påvirker miljøet.

22.10.2012

CSR.dk

Puma har fremlagt en rapport, hvori de beskriver, hvor meget CO2 hvert enkelt produkt udleder i processen fra vugge til grav. Foto: Photos.com.

I samarbejde med PwC har PUMA netop offentliggjort de miljømæssige konsekvenser af produktionen af deres produkter. PUMA sammenligner, hvad det "koster" på miljøkontoen at producere henholdsvis et par sko og en Tshirt på traditionel og på biodynamisk vis. På den måde bliver det målbart, hvorvidt det betaler sig for firmaet at arbejde med sustainability.

Af resultaterne kan man blandt andet læse, at produktionen af de to bæredygtige produkter fra Puma reducerer miljøbelastningen med 31 procent i forhold til de konventionelle produkter fra virksomheden med det velkendte leopard-logo.

Analysen fokuserer helt konkret på, hvor meget CO2, der udledes ved produktionen af de to nævnte produkter. Desuden er faktorer såsom benyttelsen af vand, affald og luftforurering en del af det samlede regnestykke, som Puma altså vil have frem i rampelyset.

Gennemsigtighed er mottoet
Årsagen skal blandt andet findes i, at Puma vil gøre det lettere for forbrugerne at gennemskue, hvad produkterne er skabt af. Det kan i følge chefen for Puma i Europa Jochen Zeitz sammenlignes med, at man har mulighed for at læse om de ernæringsmæssige oplysninger på bagsiden af et produkt i et supermarked: 

“Når du køber et morgenmadsprodukt, er det muligt at læse, hvor mange kalorier produktet indeholder, så du kan sammenligne det med andre dagligvarer. På samme måde ønsker vi at oplyse forbrugerne om, hvor miljøvenlige dine sko eller din tshirt er. Vores job er ikke kun at nedbringe den miljøpåvirkning, vores produkter har. Det er i ligeså høj grad at engagerere vores kunder og hjælpe dem til at træffe mere bæredygtige valg, som kan være til fordel for miljøet," udtaler Jochen Zeitz i en pressemeddelelse.

- OWG

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle