Ny Arla-kampagne vil fremvise de grønne løsninger

Med kampagnen ”Mælk er mere end mælk” stiller Arla skarpt på partnerskabet blandt for eksempel landmænd og forskere, der allerede i dag arbejder for at bringe landbruget ind i en klimavenlig æra.

Partnerskab på tværs af landbrug skal udbrede de gode, klimavenlige løsninger. PR-foto: Arla.

25.10.2022

CSR.dk

9 ud af 10 danskere har mælk og mejeriprodukter i køleskabet, og langt de fleste danskere er også optaget af klima og bæredygtighed.

Derfor er der også Arla ingen tvivl om, at man skal lykkes med klimaindsatsen. Og ifølge andelsmejeriet er samarbejde det primære omdrejningspunkt for at komme i mål med den grønne omstilling.

I en ny kampagne fortæller Arla om de grønne løsninger, der er frugten af samarbejde og partnerskaber på tværs af landbrug, forskere, universiteter, forbrugere, kunder, leverandører og andre virksomheder om nye metoder og løsninger for at reducere erhvervets klimaaftryk.

”Som andelsejet virksomhed er det vores grundinstinkt at samarbejde, løse problemer i fællesskab og dele viden med hinanden,” siger Helle Müller Petersen, landedirektør i Arla Danmark, i en pressemeddelelse og fortsætter:

”Men vi må også konstatere, at mange ikke kender til alle de grønne fremskridt og spændende projekter, der sker ude på gårdene og hos. Det er også afspejlet i den politiske debat, og det skal vi have ændret.”

Læs også: Arla vil belønne klimahandlekraftige mælkeproducenter

Helt konkret arbejder Arlas landmænd blandt andet med hinanden om at finde bæredygtige løsninger på pilotgårde, hvor nye løsninger afprøves. Derudover samarbejder de med eksperter og forskere om at udvikle klimavenligt foder, og om at omdanne komøg til biogas, som fx bruges som brændstof i Arlas biogaslastbiler. Arla samarbejder desuden med udviklere om tekniske løsninger som eksempelvis sensorer, der kan måle køernes sundhed og trivsel.

”Vi har stort fokus på at reducere vores udledning på gårdene, som er den største del af Arlas samlede udledning. Derfor gør vi og vores landmænd alt, hvad vi kan for at nedbringe vores udledning i tæt samarbejde med forskere, universiteter, forbrugere og andre virksomheder. Altid med den ufravigelige ambition om hele tiden at blive bedre og mindske vores aftryk på klima og natur,” siger Helle Müller-Petersen.

Arla har et overordnet mål om at reducere CO2e-udledningen med 30 procent i 2030 og være helt klimaneutral i 2050.

- KCP

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle