Irma oplever grøn fremgang

Salget af svanemærkede plejeprodukter i Irma er steget det seneste år, og de udgør nu 56 procent af salget i butikkerne.

27.11.2012

CSR.dk

Irma har rundet en lille milepæl i salg af varer til personlig pleje.

Salget af de varer, der har det fælles nordiske miljømærke Svanen, har nemlig overgået salget af de varer, der ikke har mærket. Det seneste år er salget af de svanemærkede produkter, hvilket primært er Irmas eget mærke Tusindfryd, steget med 7 procent. Dermed udgør de nu 56 procent af salget i Irma, oplyser virksomheden på sin hjemmeside.

"I en tid, hvor der ellers er meget fokus på discount, er det glædeligt at se, at forbrugerne i stigende grad alligevel er bevidste om miljøet," siger indkøbschef Leif Larsen, Irma.

For at forstærke denne udvikling styrker Irma nu Tusindfryd-serien yderligere. Irma har indgået en aftale med Astma & Allergiforbundet, der betyder, at alle varer i serien nu også har fået Astma & Allergi-mærket.

- OWG


 

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle