Brandingeksperter kommer med 10 dogmer for bæredygtig branding

Ideen om dogmeregler, som vi kender fra 1990'ernes filmverden, bliver genbrugt af brandingeksperter for at kickstarte bæredygtige brands.

Brandingeksperter kommer med ti dogmer for fremtidens bæredygtige brands. Arkivfoto..

18.09.2018

CSR.dk

Brandingeksperterne Hanne Feldthus og Patrick Isaak kommer med 10 dogmeregler for fremtidens stærke brands på blogmindshare.dk. Kort fortalt mener de, at danskerne skal have et sæt regler for at kunne begrænse deres overforbrug – også selvom lysten er der.

Her kan dogmereglerne noget. Kodeordene er i følge dem forandring og momentum, når man skal bygge fremtidens brands på.

De 10 dogmeregler fra eksperterne er:

  1. ​​​Et dogmebrand opfordrer ikke til at forbruge mere, men skaber lyst til at forbruge bedre.
  2. Et dogmebrand gør det nemt, sjovt, spændende og måske ligefrem sexet at forandre den livsstil, der skaber problemer for mennesker, dyr, miljø og klima.
  3. Et dogmebrand arbejder på at udvikle produkter med længst mulig holdbarhed og gør det nemt at reparere dem, hvis de går i stykker.
  4. Et dogmebrand arbejder på at minimere køb og smid væk-kulturen.
  5. Et dogmebrand har ikke kun et inspirerende WHY, men et visionært og ambitiøst HOW, der kan skabe nye standarder.
  6. Et dogmebrand sætter sig officielle mål for at forbedre sin bæredygtighed for at vise et godt eksempel og skabe håb og virketrang.
  7. Et dogmebrand kommunikerer bredt, offensivt, ærligt og vedkommende om de forbedringer, man allerede har skabt for derigennem at påvirke den offentlige opinion.
  8. Et dogmebrand snyder sig ikke til social accept ved at skjule tvivlsomme produktionsprocesser og gemme sig bag en tidsrigtig brand-iscenesættelse.
  9. Et dogmebrand benytter sig ikke af såkaldt purposemarketing til at skjule tvivlsomme produktionsmetoder.
  10. Et dogmebrand samarbejder med andre om at skabe en bedre verden – forskere, myndigheder, Ngo’er, brancheorganisationer, samarbejdspartnere og ildsjæle

Du kan læse blogindlægget her: blogmindsshare.dk

- SN

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle