3H Law
3H Law rådgiver om ytringer, data og kommunikation i bred forstand, og har speciale inden for medieret, markedsføringsret, immaterialret, databeskyttelsesret, retssagsførelse og generel erhvervsret.
På CSR.dk vil vi dele vores viden om og arbejde med regler vedrørende grøn markedsføring.
Adresse
Store Kongensgade 67b,
1264 København K
DK
Telefon
+4526194966Besøg site
https://www.3hlaw.dk/Sociale medier
Kontaktpersoner
Katalin Vágó Brøndsted
Advokatfuldmægtig
Line Forsberg Pointinger
Advokat
Seneste nyt
01.12.20253H Law
Sponseret
Black Friday: Fest for forbrugerne – minefelt for virksomheder
Black Friday, Black Week, Black Month – kært barn har mange navne. Det amerikanske fænomen har for længst slået rod på det danske marked, og stort set alle virksomheder i B2C-segmentet har taget traditionen til sig.
11.11.20253H Law
Sponseret
Store bøder og en aktiv Forbrugerombudsmand: Er compliance med markedsføringen virkelig så vigtig?
Forbrugerombudsmanden har indtil nu haft en særskilt bevilling på finansloven til specifikt at bekæmpe greenwashing. Det har resulteret i bøder, vejledninger, forhåndsbeskeder og en generelt bedre forståelse af reglerne på området. Med det nye udkast til finansloven står det dog klart, at Forbrugerombudsmanden ikke længere får afsat en særskilt pulje til bekæmpelse af greenwashing.
03.11.20253H Law
Sponseret
Den Grønne Lovguide: Grøn kommunikation i beauty/personal care
Den Grønne Lovguide er 3H Laws faste klumme på CSR.dk. Her deler vi hver uge aktuelle, relevante og praksisnære juridiske vinkler på arbejdet med bæredygtighed og kommunikation. Målet? At hjælpe din virksomhed med at kommunikere ansvarligt – uden at miste modet i junglen af regler.
24.10.20253H Law
Sponseret
Kan selv en grøn farve være vildledende?
Når man vurderer, om markedsføring kan være vildledende, er der mange aspekter at tage højde for. For dem, der arbejder med området til daglig, kan det nærmest blive en professionel refleks at lægge mærke til selv de mindste detaljer i den daglige eksponering for reklamer. Små fodfejl forekommer ofte – fejl, som typisk kun opdages af fagfolk, eksempelvis hos Forbrugerombudsmanden eller hos rådgivere, der til daglig bistår virksomheder med markedsføringsretlige spørgsmål.
10.10.20253H Law
Sponseret
Når mærker vildleder: EU strammer reglerne for grøn markedsføring
Med de nye EU-regler får mærkningsordninger et markant løft i troværdighed. Kun dokumenterede og uafhængigt certificerede mærker vil fremover være tilladt. Virksomheder bør derfor allerede nu gennemgå deres grønne markedsføring.
08.10.20253H Law
Sponseret
Nye regler om mærkningsordninger
Den Grønne Lovguide er 3H Laws faste klumme på CSR.dk. Her deler vi hver uge aktuelle, relevante og praksisnære juridiske vinkler på arbejdet med bæredygtighed og kommunikation. Målet? At hjælpe din virksomhed med at kommunikere ansvarligt – uden at miste modet i junglen af regler.
Udgiver
Copyright 2023
