Ved køb af McDonald’s-menu går 50 øre til julehjælp

En henvendelse fra ambassadør for Røde Kors, grevinde Cath Danneskiold-Samsøe, har fået McDonald’s til at igangsætte en kampagne, der skal samle penge ind til julehjælp for udsatte familier i Danmark helt frem til juleaften.

Administrerende direktør i McDonald’s Stephen Shillington og grevinde Cath Danneskiold-Samsøe, .

02.12.2013

CSR.dk

Grevinde Cath Danneskiold-Samsøe er ambassadør for Røde Kors. Hun er glad for, at samarbejdet med McDonald's kan bidrage til julehjælp. .

For nogle familier i Danmark er julen en svær tid, hvor udgifterne til julemiddag og gaver til børnene kan synes helt uoverskuelige. Antallet af danske familier, Røde Kors støtter op til jul, er steget markant de seneste år. I år har ambassadør grevinde Cath Danneskiold-Samsøe og Røde Kors derfor indgået et samarbejde med McDonald’s Danmark, der skal være med til at samle penge ind til Røde Kors julehjælp til udsatte danske familier.

Læs også: McDonald's kåret til Danmarks bedste arbejdsplads igen

Det var en henvendelse fra Røde Kors ambassadør, grevinde Cath Danneskiold-Samsøe, der satte gang i samarbejdet, der konkret betyder, at McDonald’s fra 25. november til 24. december giver 50 øre per solgt menu til Røde Kors Julehjælp.

”For alt for mange familier er julen desværre en meget svær tid, og som ambassadør for Røde Kors vil jeg gerne være med til at støtte de familier og hjælpe til, at de også kan afholde julen på en værdig måde og ikke føler sig alene. McDonald’s er hver dag i kontakt med rigtig mange danskere via deres mange restauranter landet over, og den kontakt vil jeg gerne benytte til at sætte fokus på behovet for julehjælp”, siger Røde Kors ambassadør grevinde Cath Danneskiold-Samsøe om baggrunden for samarbejdet.

En del af McDonald's DNA
Og for McDonald’s lå det helt naturligt at tage imod invitationen, fortæller Stephen Shillington, der er administrerende direktør hos McDonald’s Danmark:

”Det er en del af McDonald’s DNA at være en aktiv medspiller i udviklingen af samfundet både lokalt og nationalt, derfor vil vi selvfølgelig gerne være med til at støtte Røde Kors julehjælp. Da vi hver dag har 160.000 gæster på vores 88 restauranter, kan vi nå bredt ud med budskabet om at bidrage til en god jul for udsatte børnefamilier”, siger Stephen Shillington og fortæller, at McDonald’s har garanteret mindst 700.000 kr. Det svarer til, at mindst 875 familier kan få julehjælp fra Røde Kors.

Læs også: Nyt partnerskab mellem Røde Kors og Rema 1000 om julehjælp

Hos Røde Kors er man glad for, at McDonald’s har sagt ja til samarbejdet. Hjælpeorganisationen arbejder sammen med mange virksomheder og kendte danskere for at samle penge ind til udsatte danskere, og særligt når det gælder julehjælp er behovet stort, fortæller generalsekretær Anders Ladekarl i Røde Kors:

”De senere år har vi set ansøgningerne til julehjælp vokse massivt. Vi er glade for al den støtte, vi kan få. Den ekstra fordel, der er ved samarbejdet med McDonald’s, er, at vi når så bredt ud med vores budskab i hele Danmark”, siger Anders Ladekarl.

Kampagnen løber fra 25. november til 24. december i alle McDonald’s restauranter i Danmark og for hver menu, McDonald’s sælger, donerer virksomheden 50 øre til Røde Kors julehjælp.

-MH

ista Danmark A/S

Sponseret

CO2- rapportering skaber overblik og styrker den grønne omstilling

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

09.06.2025CSR.dk

Eksperter advarer: Grøn fjernvarme er en illusion

06.06.2025CSR.dk

Danske virksomheder arbejder seriøst - og bøvler med - ESG

06.06.2025CSR.dk

Komfort over klima: Virksomheder ignorerer klimaaftryk fra rejser

06.06.2025CSR.dk

Nyt liv til gamle biler: Toyota åbner europæisk genbrugsfabrik

05.06.2025CSR.dk

Grøn magt i Danmark er i erhvervslivets hænder

04.06.2025CSR.dk

Organisationen bag klimamålenes guldstandard vil stramme kravene

02.06.2025CSR.dk

Naturen som juridisk person: En ny tilgang til miljøbeskyttelse

02.06.2025CSR.dk

Teknologivirksomhed planter nyt liv baghaven

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
SustainImpact ApS
Kursus
Business Cases 2.0 - Aarhus

SustainImpact tilbyder Business Case 2.0 kursus gennem vores langvarige samarbejdspartner Faarup & Partners. Traditionelt har man besluttet om projekter ud fra et snævert fokus på økonomi og tid. Fremadrettet er der brug for i langt højere grad at indtænke værdi i et bredere perspektiv, så man sikrer, at de bedste løsninger bliver valgt. Vi kalder denne tilgang for Business Cases 2.0.

Dato

03.06.2025

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Alt du skal vide om ISO 27001

Lær om krav og fordele ved en ISO 27001 certificering. Er der krav til, at din virksomhed skal have en ISO 27001 certificering, eller er du blot nysgerrig på at vide mere om standarden? Deltag i vores webinar den 4. juni og få indsigt i, hvordan certificeringen kan hjælpe din virksomhed med informationssikkerhed og compliance. Falk Lange, som er Head of Information Security Management System hos TDC Erhverv, er med på webinaret og vil fortælle om deres erfaringer med ISO 27001 og NIS2.

Dato

04.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Risikobaseret intern audit af ledelsessystemer

ISO ledelsessystemstandarderne stiller krav om, at virksomhedens ledelsessystem tager udgangspunkt i risici og muligheder.

Dato

11.06.2025

Sted

Odense

DTU
Event
Executive MBA Breakfast Club

Discover how you can elevate your leadership career and bring significant value to your company with an Executive MBA from DTU.

Dato

11.06.2025

Tid

08:30

Sted

DTU bygning 421 Kollegiebakken 2800 Kgs. Lyngby

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

11.06.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Aros Business Academy
Kursus
Fra CSRD til VSME – Skab overblik og struktur i din rapportering

Tag på kursus i EU’s nye rapporteringsdirektiv om bæredygtighed! Og kom godt i gang med CSRD-arbejdet allerede nu.

Dato

11.06.2025

Tid

09:00

Sted

Kuglegårdsvej 2, 1. sal, 1434 København