Talentpris gives til forsker med ph.d. om bæredygtighed

Ekaterina Salnikova har skrevet en ph.d.-afhandling, der kan lære brands, hvordan de sælger bæredygtige produkter. Og det har hun netop vundet Marketingforsknings Talentpris 2023 for.

Ifølge forskeren bør virksomheder tale til den globale tænker i forbrugerne.. Foto: 123rf.com.

22.11.2023

CSR.dk

Under arrangementet DI Fødevarers årsdags 2023 modtog forsker Ekaterina Salnikova Dansk Marketingforsknings Talentspris 2023 for hendes ph.d.-afhandling ’The role of global consumer idenitity in food- and sustainability-related consumer behaviour’.

Det skriver Mediet Markedsføring.

Ekaterina Salnikova huserer til daglig på Aarhus Universitets Institut for Virksomhedsledelse. Det er også herfra hun har begået den afhandling, der kan lære brands, hvordan de sælger deres bæredygtige produkter

Læs også: Tryghedsgruppen vil mindske klimabelastningen fra annoncering

Hendes ph.d.-afhandling har to hovedpointer, som man kan tage med i sine marketingplaner: 

  1. At bæredygtighed betyder noget for forbrugeridentiteten, uanset hvor i verden man er. Det kan brands tappe ind i. 
  2. Når de gør det, skal de indramme deres budskaber positivt og tale om gevinster og ikke diskutere “tab, undergang og dysterhed."

“Dit brand bør tale til den globale tænker hos din forbruger. Selv lokale virksomheder kan udnytte globalt medborgerskab og tilskynde til handling for positiv forandring i både lokale og globale sammenhænge,” sagde Ekaterina Salnikova i sin takketale.

- HCL

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

04.12.20253H Law

Sponseret

Tre udbredte misforståelser om grøn markedsføring

19.11.2025CSR.dk

Nye tal: Klima er stadig afgørende for, hvordan danskerne stemmer

17.11.2025CSR.dk

Folkekirkens Nødhjælp går ind i kampen for at sikre VM i fodbold mod klimakrisen

12.11.2025MeetDenmark - Dansk Erhvervs- og Mødeturisme

Sponseret

Hjælp de grønne retter på vej – en dialogguide til mødesælgere

11.11.20253H Law

Sponseret

Store bøder og en aktiv Forbrugerombudsmand: Er compliance med markedsføringen virkelig så vigtig?

03.11.20253H Law

Sponseret

Den Grønne Lovguide: Grøn kommunikation i beauty/personal care

24.09.20253H Law

Sponseret

3H Law Miniserie: Bæredygtighed i din branche - Fødevarebranchen

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle