Kom og se: Hvem vinder titlen som Danmarks mest bæredygtige brand?

Nedtællingen er i gang! Kom selv og se hvem, og hør hvorfor og hvordan man opbygger et bæredygtigt brand. CSR.dk har smugkigget i resultaterne og kan love, at det ikke bliver kedeligt!

Hvem indtager de tre øverste pladser i opgørelsen af Danmarks mest bæredygtige brands?.

13.04.2018

CSR.dk

Som det sidste land i en nordeuropæisk tour de force, afsløres det på mandag d. 16. april, hvem der i år kan høste ære og anerkendelse som Danmarks mest bæredygtige brand.

Programmet for Sustainable Brand Index Award event

Tilmeld dig her

15.00 Introduction – The Background & Purpose of Sustainable Brand Index

15.10 Presenting Sustainable Brand Index

15.20 Trends & Development in The Danish & Nordic Market

15.45 Drivers for a Sustainable Brand

15.55 Top 10 of 2018

16.00 Award Ceremony: Denmark´s Most Sustainable Brand 2018

16.10 The most sustainable brand in Denmark 2018 reveals some of the secrets behind success.

16.20 Closing remarks

16.25 Drinks & Networking

Nye folk på vinderskamlen igen?
I 2017 løb Urtekram, Tesla og Friland med de tre øverste placeringer i indekset, hvilket var en komplet udskiftning af virksomhederne på sejrsskamlen i forhold til de foregående år. CSR.dk har fået lov til at stikke næsen i de nyeste resultater, som igen i år byder på forandringer.

Hvad de er, kan vi naturligvis ikke sige endnu. Vi kan kun opfordre til, at de nysgerrige og interesserede kommer forbi Crown Plaza på den nævnte mandag kl 15. Så kan I være de første, der ved det, og ikke mindst høre mere om hvorfor og hvordan man får succes med at brande sig som bæredygtig. Programmet for og link til tilmelding til prisoverrækkelsen kan ses i boksen til højre.

Tag marketing med!
CSR.dk har også en anden opfordring: Tag en med fra marketing, kommunikation eller brandingfunktionerne. Eller send dem afsted alene! CSR.dk’s survey af virksomheder og rådgiveres planer for 2018 viste, at der i det og de næste år skal arbejdes endnu mere med integration af CSR og bæredygtighed internt og i forretningen, og med at få mere værdi ud af det arbejde virksomheden allerede gør.

Erik Heden er udover at være stifter og direktør for Sustainable Brand Insight også en meget benyttet taler om emnet bæredygtighed, branding og værdiskabelse. .

Med eventen – den første i Danmark der fejrer netop bæredygtighed og branding – er der en gylden mulighed for at skabe grundlag for at få integration og værdiskabelse til at lykkes. Hjulpet godt på vej af Erik Elvingsson Hedén, der i Sverige figurerer på lister over de mest indflydelsesrige inden for bæredygtighed og de bedste til at kommunikere, og som vil fortælle hvordan man skaber stærke, bæredygtige brands i Norden. 

Sådan er det gjort
Indekset og udnævnelserne er resultatet af en undersøgelse, hvor tusindvis af danske forbrugere er blevet bedt om at rangordne 202 brands fordelt på 14 brancher ud fra hvor bæredygtige de opfattes. Det fører til et “Sustainable Brand Index”, som udgives af Sustainable Brand Insights. Det nye index fra 2018 er det sjette I rækken i Danmark.

Den tidligere nævnte nordiske turne er afstedkommet af, at Sustainable Brand Index gennemføres i nu fem lande: Sverige, Norge, Holland, Finland og Danmark, og resultaterne herfra offentliggøres for et land ad gangen i denne og næste uge.

Læs mere om Sustainable Brand Index 

Tilmeld dig her

Bureau Veritas

Sponseret

Webinar: Ny ISO-standard skal hjælpe fødevarevirksomheder med at reducere madspild

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

08.10.2025MäRK

Sponseret

Fra logik til magi - Virksomhedernes bæredygtighedsfortællinger skal flytte ud af hjernen og ind i hjertet

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

23.09.2025CSR.dk

Bureau lukker hjemmesider efter påtale: Solgte mærker uden substans til virksomheder

22.09.20253H Law

Sponseret

Grønne buzzwords under lup: Gennemgang af udbredte begreber og hvorfor de kan være problematiske.

18.09.2025BSR

Sponseret

From the Frontlines of Scope 3: Key Lessons from Supplier Engagement Initiatives

18.09.2025BSR

Sponseret

From the Frontlines of Scope 3: Key Lessons from Supplier Engagement Initiatives

17.09.2025CSR.dk

Fra benægtelse til forvirring: Moderne klimaskeptikere vil så tvivl frem for at benægte

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
JUC SERVICE ApS
Kursus
Sorghåndtering på arbejdspladsen

Dette kursus giver dig konkrete værktøjer til at håndtere sorg i arbejdslivet – både som leder og kollega.

Dato

20.10.2025

Tid

09:30

Sted

JUC, Axelborg - Vesterbrogade 1620 København V

Dansk Standard
Kursus
Arbejdsmiljøledelse - ISO 45001 Diplomkursus

På dette to-dages kursus præsenteres du for indholdet i ISO 45001:2023 standarden og lærer samtidig, hvordan de enkelte krav tolkes og anvendes i praksis.

Dato

21.10.2025

Sted

Kosmopol, Fiolstræde 44, 1171 København K

Erhvervsakademi Aarhus
Kursus
Kursus: Bæredygtig forretningsforståelse

Få et 360 graders blik på bæredygtighedsverdenen. Opnå et stærkt fundament af viden, indsigter og værktøjer til at arbejde med den grønne omstilling i din virksomhed. Statsgodkendt uddannelsesforløb på 4 dage med ECTS-point.

Dato

21.10.2025

Tid

09:00

Sted

Erhvervsakademi Aarhus, Ringvej Syd 104, 8260 Viby J

DTU
Efteruddannelse
Bæredygtig virksomhedsudvikling

På dette kursus arbejder vi med integration af bæredygtighed i virksomheders strategi og målsætning, værdikæder og miljøledelsessystemer.

Dato

21.10.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

PwC Danmark
Webinar
Product Carbon Footprints – Turning Data into a Market Advantage

Understanding the carbon footprint of individual products is essential for companies seeking to meet customer expectations, improve transparency, and make informed strategic choices.

Dato

21.10.2025

Tid

09:00

Sted

Online

Alexandra Instituttet
Kursus
Kursus: Det digitale produktpas og adfærdsdesign

Hvordan inviterer du dine kunder til mere bæredygtig adfærd, styrker din forretning og skaber bedre kundeoplevelser? Deltag i dette kursus, hvor du lærer at bruge metoder fra adfærdsdesign i arbejdet med EU's kommende digitale produktpas.

Dato

21.10.2025

Tid

09:00

Sted

Alexandra Instituttet, Rued Langgaards Vej 7, 2300 København S