L'Oréal skaber bold female founders for at investere i start-ups skabt af kvindelige iværksættere

L’Oréal, verdens førende beautyvirksomhed, meddeler i dag at firmaet lancerer BOLD FEMALE FOUNDERS, som skal støtte startups med kvinder i spidsen. Initiativet vil blive kørt via L’Oréals venturekapitalfond BOLD: Business Opportunities for L’Oréal Development, og vil fra start af allokere 25 millioner euros til initiativet.

31.05.2022

CSR.dk

BOLD FEMALE FOUNDERS vil fokusere på investeringsmuligheder verden over inden for et bredere udvalg af beautyvirksomheder såsom varemærker, beauty tech, biotech og green science. Investeringen i iværksættervirksomheder er i tråd med koncernens strategiske engagement i at fremme ligestilling.

’L’Oréal har i mange år været engageret i kvinders empowerment via en lang række programmer og initiativer fra L’Oréal Fonden som f.eks. L’Oréal UNESCO For Women in Science og Women for Climate. BOLD FEMALE FOUNDERS har til formål at fremme venture finansiering til kvindelige iværksættere, som fortsat ligger på et utroligt lavt niveau. Ved at sætte fokus på de uligheder passionerede kvindelige iværksættere står overfor i deres virksomhedsarbejde, understreger vi også vores virksomheds målsætning: ’Create the beauty that moves the world’, siger Nicolas Hieronimus, CEO for L’Oréal. ’I dag har 30% af de startups, vores BOLD venturekapitalfond har investeret i, kvindelige ledere. Med BOLD FEMALE FOUNDERS vil vi accellerere vores venture kapitalinvesteringer for at støtte kvindelige iværksættere’.

Gouzelle Ishmatova, BOLD Chief Strategy Officer, tilføjede: ’En mere inklusiv venture kapitalindustri betyder flere muligheder for underrepræsenterede kvindelige iværksættere. Faktisk tiltrækker startups, der ledes af kvinder, færre investeringer, selv om de konstant skaber bedre resultater. Med BOLD FEMALE FOUNDERS vil vi være en ’game changer’ ved at investere i den næste generation af kreative og talentfulde kvindelige iværksættere’.

L’Oréal koncernen arbejder på at være forrest i kvindekampen, specielt i sit eget økosystem. Denne strategiske investering fra BOLD er det seneste skridt i vores langvarige engagement i kvinders ligestilling og empowerment.

Om L’Oréal
I mere end 110 år har L’Oréal, verdens førende skønhedsvirksomhed, haft et eneste formål: at leve op til alle forbrugeres ønsker i hele verden inden for skønhed. Vores formål, at skabe skønhed der bevæger verden, definerer vores tilgang til skønhed som inklusiv, etisk, generøs og engageret i social og miljømæssig bæredygtighed. Med vores brede portefølje med 35 internationale brands og ambitiøse mål inden for bæredygtighed med L’Oréal for the Future programmet, tilbyder vi alle mennesker verden over det bedste inden for kvalitet, effektivitet, sikkerhed, oprigtighed og ansvarlighed, mens vi fejrer skønheden i dens uendelige forskellighed.

Med 85.400 engagerede medarbejdere, en afbalanceret geografisk spredning og salg via alle distributionkanaler (e-handel, den brede distribution, stormagasiner, apoteker, frisørsaloner, egne mærkevareforretninger og travel retail) opnåede koncernen i 2021 en omsætning på 32,28 milliarder euros. Med 20 forskningscentre i 11 lande verden over og et dedikeret team i Forskning og Innovation på over 4.000 videnskabelige medarbejdere og 3.000 beauty tech professionelle fokuserer L’Oréal på at skabe fremtidens skønhed og blive et kraftcenter inden for Beauty Tech.

Mere information: https://www.loreal.com/en/mediaroom

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

05.11.2025CSR.dk

Danmark udskældes for madspild: Tallene kan dog snyde

05.11.2025CSR.dk

EU’s klimaministre har vedtaget et 2040-klimamål

05.11.2025CSR.dk

Høje hæle, høje mål: roccamore vækster med erhvervsfremme

05.11.2025CSR.dk

Dansk kaffefirma bliver første europæiske virksomhed med Designated Evergreen-certificering

04.11.2025CSR.dk

Techgiganter satser grønt mens de rykker tættere på Trump

03.11.2025CSR.dk

Grøn kapital går nye veje: Investorer kræver nu mere end visioner

03.11.2025MäRK

Sponseret

Kompetenceudvikling skal ske i virksomheden

03.11.2025CSR.dk

Naturen skal give afkast: Ny dansk virksomhed vil gøre det muligt at investere i biodiversitet

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4Wind Management Awareness Refresher Training

Event Description

Dato

28.10.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Kursus
Intro til NIS2

- Hvad er det, hvad betyder det, og hvordan kommer vi i gang?

Dato

05.11.2025

Tid

08:00

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

06.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
CSRD - bæredygtighedsrapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG). I første omgang omfatter CSRD større virksomheder, men det forventes, at direktivet ligeså vil påvirke små- og mellemstore, idet de store virksomheder vil søge information i deres leverandørkæde.

Dato

06.11.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Bureau Veritas
Kursus
Plastemballage og cirkulær økonomi

EU-regler og den nye (EU) 2025/40-forordning

Dato

06.11.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

UN Global Compact Network Denmark
Webinar
Scope 3 Strategy: Addressing Emissions Through Business Model Adaptation

This webinar will explore how companies are utilising Scope 3 insights to justify more fundamental business model shifts and transformation. It will demonstrate how leading businesses are realising the deepest emissions reductions through reducing their impact on resource use and regenerating nature, as well as exploring how they first uncovered the potential of these strategies through their Scope 3 insights.

Dato

06.11.2025

Tid

15:00

Sted

Online via Zoom