Formår du at understøtte virksomhedens strategi igennem events?

Har din virksomhed eller kunde en CSR-strategi, men overser at handle bæredygtigt i møder og events? Bruger du events til at understøtte og synliggøre de overordnede mål, og ved du, hvordan du arrangerer en bæredygtig event?

På Responsible Business Events konferencen d. 30/10 bliver du klædt på til at understøtte virksomhedens strategi igennem events.

28.07.2017

Ulrika Mårtensson, Owner, IMPROVEMENT, CSR.dk

Svarer du nej til ovenstående, er du ikke alene. Selv virksomheder, der er frontløbere inden for ‘purpose driven companies’ og Corporate Social Responsibility (CSR), kan heller ikke svare ja. Derfor ser Sustainable Brands - verdens førende udbyder i konferencer om CSR, der trækker deltagere fra bl.a. Unilever, Coca Cola, IKEA, LEGO, Novozymes, NovoNordisk og Carlson Rezidor, til events over hele verden - et markant behov for at uddanne virksomheder og bureauer i, hvordan de kan arbejde strategisk med bæredygtighed i events og møder.

For at imødekomme behovet tilbydes heldagsarrangementet Responsible Business Events, ved efterårets nordeuropæiske Sustainable Brands konference i København. Sustainable Brands Founder og CEO, KoAnn Vikoren Skrzyniarz, uddyber hvorfor, på følgende måde:
 
"Your brand is who you are, what you do and how you do it. If you claim to be committed to respect for the environment, and you disregard the incredible waste that takes place in the meetings and travel industry, or don't make sourcing decisions based on supplier environmental or ethical commitments, you are risking being seen as inauthentic, which is incredibly damaging to a brand."

Læs mere: Program for Responsible Business Events

Alle virksomheder påvirkes og efterspørgslen er stigende
Bæredygtighed, ansvarlighed og CSR er hot topics. I slipstrømmen på Paris-aftalen og FNs Global Sustainable Development Goals med de 17 ambitiøse verdensmål, skærpes kravene til virksomheder i alle brancher og i alle lande. FN har ydermere erklæret 2017 som ‘Internationalt år for bæredygtig turismeudvikling’ med et mål om at mindske det aftryk turister - heriblandt erhvervsturister - efterlader.

Desuden viser alle undersøgelser, at generation X og Y, der allerede er, eller er på vej ind på arbejdsmarkedet - også i ledende stillinger - vil arbejde for og med virksomheder, der tager stilling, handler ansvarligt og fremtidsorienteret. Disse holdninger deles også af det såkaldte "aspirationals" segment, der vurderes at udgøre 40% af arbejdskraften globalt. Aspirationals defineres ikke ved, hvornår de er født, men ved at have det tilfælles, at de ønsker at være en del af noget større, og arbejde for en bedre verden

Læs mere: A roadmap to sustainable business meetings

Ovenstående vil påvirke valg – og fravalg – af møde- og eventløsninger, og gør det ekstra vigtigt, at virksomheder lever deres bæredygtighedsprofil ud i alle typer af events - såvel internt som eksternt. En stor undersøgelse som IMEX Group og MPI udarbejdede i 2016, viser, at der er en markant stigende efterspørgslen og interessen for bæredygtige møde- og eventløsninger. Og på verdensplan ser man, at nye konferencecentre indtænker ambitiøse bæredygtige løsninger for at fremtidssikre sig og ikke blive valgt fra.

Er du på forkant med udviklingen?
Med et omfattende program, præsenteret og faciliteret af eksperter fra ind- og udland, bliver du på Responsible Business Events klædt på til at designe bæredygtige møder og events - uanset om du arbejde for virksomheder, der allerede arbejder målrettet med CSR, eller blot vil være på forkant med udviklingen.

Du får konkrete, håndgribelige redskaber og tips til, hvordan du skal tænke, prioritere og handle, samt hvordan du yder strategisk rådgivning til kunder eller chefer. Igennem cases, praktiske eksempler og øvelser lærer du, hvordan du bliver mere innovativ og samtidig ressourceeffektiv, når du planlægger og afvikler events med afsæt i en bæredygtig dagsorden, samt hvordan det styrker dit team og dit samarbejde med kollegaer, partnere og leverandører. Og, hvordan du skaber værdi og troværdighed ved at sikre en klar sammenhæng mellem det en virksomheden siger, og det, den gør – altså ’brand activation’.

Responsible Business Events konferencen afholdes den 30. oktober, back-to-back med Sustainable Brands, hvorfor du også automatisk får adgang til Sustainable Brands ’general opening key-note session’ og åbningsreception. Begge konferencer afholdes på Radisson Blu Scandinavia Hotel i København.

Du finder mere information om konferencen her: http://www.csr-link.dk/meetings/

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

21.11.2025CSR.dk

DI-topchef efterlyser handling bag klimaambitioner

20.11.2025CSR.dk

Nyt studie kaster lys på effekter af forstyrrende demonstrationer

19.11.2025CSR.dk

Business casen for bæredygtighed – hvad betyder det?

19.11.2025CSR.dk

Trods lettere regler investerer kommunerne stadig ikke i solceller

18.11.2025CSR.dk

Danmark står uden for ny grøn koalition for skat på privatfly

18.11.2025Klimaklar

Sponseret

Klimaregnskab førte til 40 tons mindre plastspild om året hos CK Produktion

18.11.2025Valified

Sponseret

Bestyrelsens blinde vinkel: ESG er ikke så komplekst, som mange tror

17.11.2025CSR.dk

Danske virksomheder vil koble klima med sikkerhed og uafhængighed på COP30

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Kursus
ESG-kommunikation: Fra strategi til stærke fortællinger

Du lærer at se og forstå det kommunikative potentiale i ESG og samfundsansvar. Dine undervisere Mette Gert Boldt og Line Schmeltz sørger for, at du efter kurset kan arbejde mere strategisk og kreativt med ESG-fortællinger i din organisation.

Dato

19.11.2025

Tid

10:00

Sted

Amagerfælledvej 190, 2300 København S

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Byggeriets Samfundsansvar
Kursus
Få styr på ‘G’ i ESG

Der er et stigende behov for, at byggeriets virksomheder har styr på, hvordan de arbejder med økonomiske, etiske og ledelsesmæssige aspekter, der indgår i bæredygtighedsarbejdet under G’et i ESG. På dette seminar får du redskaber til at håndtere dine processer på en ansvarlig måde, herunder en dybere indsigt i principperne i Due Dilligence, også kaldet rettidig omhu for virksomhedsledelse. Seminaret udbydes i samarbejde med Bygherreforeningen.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

IDA Conference, Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby