Formår du at understøtte virksomhedens strategi igennem events?
Har din virksomhed eller kunde en CSR-strategi, men overser at handle bæredygtigt i møder og events? Bruger du events til at understøtte og synliggøre de overordnede mål, og ved du, hvordan du arrangerer en bæredygtig event?
På Responsible Business Events konferencen d. 30/10 bliver du klædt på til at understøtte virksomhedens strategi igennem events.
Svarer du nej til ovenstående, er du ikke alene. Selv virksomheder, der er frontløbere inden for ‘purpose driven companies’ og Corporate Social Responsibility (CSR), kan heller ikke svare ja. Derfor ser Sustainable Brands - verdens førende udbyder i konferencer om CSR, der trækker deltagere fra bl.a. Unilever, Coca Cola, IKEA, LEGO, Novozymes, NovoNordisk og Carlson Rezidor, til events over hele verden - et markant behov for at uddanne virksomheder og bureauer i, hvordan de kan arbejde strategisk med bæredygtighed i events og møder.
For at imødekomme behovet tilbydes heldagsarrangementet Responsible Business Events, ved efterårets nordeuropæiske Sustainable Brands konference i København. Sustainable Brands Founder og CEO, KoAnn Vikoren Skrzyniarz, uddyber hvorfor, på følgende måde:
"Your brand is who you are, what you do and how you do it. If you claim to be committed to respect for the environment, and you disregard the incredible waste that takes place in the meetings and travel industry, or don't make sourcing decisions based on supplier environmental or ethical commitments, you are risking being seen as inauthentic, which is incredibly damaging to a brand."
Læs mere: Program for Responsible Business Events
Alle virksomheder påvirkes og efterspørgslen er stigende
Bæredygtighed, ansvarlighed og CSR er hot topics. I slipstrømmen på Paris-aftalen og FNs Global Sustainable Development Goals med de 17 ambitiøse verdensmål, skærpes kravene til virksomheder i alle brancher og i alle lande. FN har ydermere erklæret 2017 som ‘Internationalt år for bæredygtig turismeudvikling’ med et mål om at mindske det aftryk turister - heriblandt erhvervsturister - efterlader.
Desuden viser alle undersøgelser, at generation X og Y, der allerede er, eller er på vej ind på arbejdsmarkedet - også i ledende stillinger - vil arbejde for og med virksomheder, der tager stilling, handler ansvarligt og fremtidsorienteret. Disse holdninger deles også af det såkaldte "aspirationals" segment, der vurderes at udgøre 40% af arbejdskraften globalt. Aspirationals defineres ikke ved, hvornår de er født, men ved at have det tilfælles, at de ønsker at være en del af noget større, og arbejde for en bedre verden
Læs mere: A roadmap to sustainable business meetings
Ovenstående vil påvirke valg – og fravalg – af møde- og eventløsninger, og gør det ekstra vigtigt, at virksomheder lever deres bæredygtighedsprofil ud i alle typer af events - såvel internt som eksternt. En stor undersøgelse som IMEX Group og MPI udarbejdede i 2016, viser, at der er en markant stigende efterspørgslen og interessen for bæredygtige møde- og eventløsninger. Og på verdensplan ser man, at nye konferencecentre indtænker ambitiøse bæredygtige løsninger for at fremtidssikre sig og ikke blive valgt fra.
Er du på forkant med udviklingen?
Med et omfattende program, præsenteret og faciliteret af eksperter fra ind- og udland, bliver du på Responsible Business Events klædt på til at designe bæredygtige møder og events - uanset om du arbejde for virksomheder, der allerede arbejder målrettet med CSR, eller blot vil være på forkant med udviklingen.
Du får konkrete, håndgribelige redskaber og tips til, hvordan du skal tænke, prioritere og handle, samt hvordan du yder strategisk rådgivning til kunder eller chefer. Igennem cases, praktiske eksempler og øvelser lærer du, hvordan du bliver mere innovativ og samtidig ressourceeffektiv, når du planlægger og afvikler events med afsæt i en bæredygtig dagsorden, samt hvordan det styrker dit team og dit samarbejde med kollegaer, partnere og leverandører. Og, hvordan du skaber værdi og troværdighed ved at sikre en klar sammenhæng mellem det en virksomheden siger, og det, den gør – altså ’brand activation’.
Responsible Business Events konferencen afholdes den 30. oktober, back-to-back med Sustainable Brands, hvorfor du også automatisk får adgang til Sustainable Brands ’general opening key-note session’ og åbningsreception. Begge konferencer afholdes på Radisson Blu Scandinavia Hotel i København.
Du finder mere information om konferencen her: http://www.csr-link.dk/meetings/