DHL har sendt sit ‘Disaster Response Team’ til Nepal

Mindre end 48 timer efter jordskælvet i Nepal sendte DHL flere hold frivillige til det ramte område. Fra lufthavnen i Kathmandu skal de støtte nødhjælpsarbejdet med deres ekspertise inden for logistik.

DHL's team arbejder tæt sammen med FN's kontor for koordination af humanitær hjælp (UNOCHA) om at mobilisere og koordinere den humanitære nødhjælpsindsats i Nepal. Foto: DHL.

06.05.2015

CSR.dk

Jordskælvet i Nepal den 25. april medførte tusindvis af døde og sårede. Derfor har transportgiganten DHL sendt sit 'Disaster Response Team' til det kriseramte område. Her skal de frivillige specialister fra logistikfirmaet tage imod teknisk udstyr, vand og mad, som det internationale samfund flyver ind.

DHL-medarbejderne sørger derefter for den videre distribution fra lufthavnen i Nepals hovedstad Kathmandu og ud til den nødlidende befolkning via lokale og internationale organisationer.

"I kølvandet af en katastrofe kan lufthavne blive flaskehalse, der forsinker uddelingen af nødhjælpsforsyninger. Derfor kan logistikeksperter i disse situationer gøre en enorm forskel ved at koordinere nødhjælpen og dermed redde liv ved at sikre en hurtig og organiseret håndtering af nødhjælpen", siger Chris Weeks, der er direktør for Humanitarian Affairs i DHL.

De frivillige medarbejdere i DHL’s Disaster Response Team ankom til Nepal den 27. april og kommer fra så forskellige lande som Bahrain, Belgien, Dubai, Indien, Malaysia og Singapore.

Hele DHL's Disaster Response Team består af flere end 400 trænede frivillige fra DHL, der kan blive indsat inden for 72 timer.

Siden 2005 har teamet været indsat flere end 30 gange over hele verden, hvoraf den seneste var en udsendelse til østaten Vanuatu som en følge af de ødelæggelser, cyklonen Pam forårsagede i marts 2015.

- JKK 

ista Danmark A/S

Sponseret

CO2- rapportering skaber overblik og styrker den grønne omstilling

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

23.05.2025CSR.dk

International opfordring til flybranchen om at gennemgå grøn markedsføring

21.05.2025Schneider Electric

Sponseret

Offgrid strømstation til sommerhus og strømafbrydelser

05.05.2025TANIA ELLIS - The Social Business Company

Sponseret

Her bor den gode ESG-historie – og derfor skal du turde fortælle den

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Risikobaseret intern audit af ledelsessystemer

ISO ledelsessystemstandarderne stiller krav om, at virksomhedens ledelsessystem tager udgangspunkt i risici og muligheder.

Dato

11.06.2025

Sted

Odense

DTU
Event
Executive MBA Breakfast Club

Discover how you can elevate your leadership career and bring significant value to your company with an Executive MBA from DTU.

Dato

11.06.2025

Tid

08:30

Sted

DTU bygning 421 Kollegiebakken 2800 Kgs. Lyngby

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

11.06.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Beierholm
Kursus
Klimadata og klimaregnskaber i praksis - København juni 2025

Efterspørges der en baseline på virksomhedens carbon udledninger, og har du behov for at blive bekendt med klimaregnskabets scope 3? Dette to-dages kursus vil ruste dig til at håndtere klimadata og klimaregnskaber effektivt.

Dato

11.06.2025

Tid

09:00

Sted

København

DTU
Webinar
Master in Sustainable Leadership Information Session

Discover how you can elevate your career and bring significant value to your company with a Master in Sustainable Leadership.

Dato

11.06.2025

Tid

09:00

Sted

Online

Aros Business Academy
Kursus
Fra CSRD til VSME – Skab overblik og struktur i din rapportering

Tag på kursus i EU’s nye rapporteringsdirektiv om bæredygtighed! Og kom godt i gang med CSRD-arbejdet allerede nu.

Dato

11.06.2025

Tid

09:00

Sted

Kuglegårdsvej 2, 1. sal, 1434 København