Danskerne ønsker bæredygtige møbler

Hver femte dansker går bevidst efter at købe bæredygtige produkter til boligen, viser en ny undersøgelse fra sengeproducenten Auping.

22.05.2015

CSR.dk

Det er ikke kun pris og design, der spiller ind, når danskerne skal købe nye møbler til boligen. 19 procent af danskerne går nemlig bevidst efter bæredygtige produkter. Det viser en undersøgelse fra den hollandske sengeproducent Auping.

Læs også: Danskere efterspørger bæredygtige rejser

Af undersøgelsen fremgår det desuden, at 39 procent af de over 1.000 adspurgte danskere lægger vægt på at købe deres seng hos en producent, der tager ansvar for miljø og fremtidige generationer.

Bæredygtig forretningsmodel
Det er netop i tråd med den bæredygtige forretningsmodel, som sengefirmaet bag undersøgelsen har.

”Vi er meget bevidste om, at vores aktiviteter har en indvirkning på det miljø, som vores børn, børnebørn og kommende generationer skal leve i. Vi har derfor stort fokus på at sikre ansvarlige produktionsmetoder og miljøvenlige materialer som for eksempel vandbaserede lakker, madrasser uden CFC samt PEFC-certificeret træ”, forklarer Morten Lund Petersen, direktør hos Auping Scandinavia.

Læs også: Danskerne frygter klimaforandringer

Undersøgelsen er foretaget af Voxmeter for Auping. Der er gennemført 1.002 interviews med danske respondenter – ligeligt fordelt på køn, alder, region og civilstatus.

-SSM

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

19.11.2025CSR.dk

Nye tal: Klima er stadig afgørende for, hvordan danskerne stemmer

17.11.2025CSR.dk

Folkekirkens Nødhjælp går ind i kampen for at sikre VM i fodbold mod klimakrisen

12.11.2025MeetDenmark - Dansk Erhvervs- og Mødeturisme

Sponseret

Hjælp de grønne retter på vej – en dialogguide til mødesælgere

11.11.20253H Law

Sponseret

Store bøder og en aktiv Forbrugerombudsmand: Er compliance med markedsføringen virkelig så vigtig?

03.11.20253H Law

Sponseret

Den Grønne Lovguide: Grøn kommunikation i beauty/personal care

08.10.2025MäRK

Sponseret

Fra logik til magi - Virksomhedernes bæredygtighedsfortællinger skal flytte ud af hjernen og ind i hjertet

24.09.20253H Law

Sponseret

3H Law Miniserie: Bæredygtighed i din branche - Fødevarebranchen

24.09.2025CSR.dk

Ny kampagne vil opfordre os til at købe… Ingenting

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle