Amerikansk øl-gigant: Partnerskaber er nøglen til at nå CSR-mål

Kun gennem samarbejde og strategiske partnerskaber kan virksomheder mindske deres aftryk, mener bæredygtighedschef i USA’s næststørste ølbryggeri, MillerCoors.

MillerCoors har indgået et offentligt-privat samarbejde med U.S. Department of Agriculture for at hjælpe sine byg- og humleleverandører med at få et bedre og mere miljøvenligt landbrug. Arkivfoto. .

01.06.2017

CSR.dk

Når man som virksomhed vil reducere sit aftryk, på den verden vi lever i, nytter det ikke noget at arbejde alene. Det mener Marco Ugarte, der er bæredygtighedschef i USA’s næststørste ølbryggeri, MillerCoors.

”Vores CSR-mål har en vigtig betydning. Og den eneste måde hvorpå vi kan nå dem, er gennem partnerskaber med andre organisationer”, siger Marco Ugarte til Enviromental Leader.

Læs også: Amerikansk ngo bliver til virksomhed: "Vi kan hjælpe flere på den måde"

Bæredygtighedschefen er for nylig blevet interviewet af mediet Enviromental Leader om MillerCoors strategi og ideologi, når det handler om at sætte og nå bæredygtighedsmål. Og her spiller partnerskaber en stor rolle.

Et eksempel er ølbryggeriets vandforbrug, som er noget af det, der hos MIllerCoors står øverst på listen over klimamål og aftryk, der skal reduceres. For af alle de millioner liter vand, der bliver brugt til at producere MillerCoors’ øl, står virksomheden reelt set kun for ti procent af forbruget. De resterende 90 procent bliver brugt i landbruget til dyrkningen af den korn, der skal bruges. Det er derfor her, det er vigtigst at sætte ind, og det skal andre organisationer hjælpe med.  

Sænket vandforbrug gennem partnerskaber
MillerCoors har et partnerskab med Natural Ressource Conservation Service (NRCS) under det amerikanske landbrugsministerium, U.S. Department of Agriculture.

NRCS tilbyder hjælp til landmænd ved at rådgive dem om de bedste og mest miljøvenlige landbrugspraksisser. De analyserer landbruget og er med i hele processen, så de i slutningen af sæsonen kan måle på, hvor meget de ændrede praksisser, har betydet for vandkvaliteten og –kvantiteten.

Virksomheder som MillerCoors, der har et offentligt-privat partnerskab med NRCS, er med støtten med til at bygge et sikkerhedsnet for de landbrug, der bruger NRCS.

Læs også: Erhvervsfremstød vil styrke dansk-svensk bæredygtighedsposition

Marco Ugarte vil tale mere om kompleksiteten i forbruget af ressourcer som vand og hvordan man gennem partnerskaber kan løse nogle af udfordringerne ved Enviromental Leader Conference i Denver i næste uge.

-CHM

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

25.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Ny bestyrelse i UN Global Compact Network Denmark

25.04.2025CSR.dk

Grønne startups boomer: Men investorerne tøver

24.04.2025CSR.dk

Ny måling: Klimakrisen rasler ned på danskernes bekymringsliste

23.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Sanda Ojiambo: Ansvarlig forretning er nøglen til fremtidens vækst

23.04.2025CSR.dk

Tilbagetog? Bilproducenter går efter alternativer til elbilen

23.04.2025CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

22.04.2025Lemvigh-Müller

Sponseret

Lemvigh-Müller er valgt som en af InstallatørGruppens foretrukne grossister

22.04.2025CSR.dk

Sol og vind står stærkest: Dansk superfond justerer kursen i det grønne investeringslandskab

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle