Pris for klimaindsats
PricewaterhouseCoopers, Mandag Morgen og Berlingske Tidende vil op til klima-konferencen 2009 sætte fokus på de...
"Climate Cup-priserne handler om at gøre arbejdet med klimabevidstheden konkret. Uden virksomhedernes aktive medvirken i arbejdet med klimaudfordringerne når vi ingen steder. Dertil kommer, at fremtidens medarbejdere helt sikkert foretrækker at være ansatte i virksomheder, som tager klimaproblemerne alvorligt. Derfor kommer en aktiv klimaindsats både i den lille, mellemstore og store virksomhed til at betyde noget både i samfundsperspektivet og i det meget nære perspektiv. Vi tror, at Climate Cup-priserne kan være med til at sætte fokus på, at det tilmed også kan være interessant på bundlinjen for mange virksomheder at arbejde med en aktiv klimaindsats, fordi det øger konkurrencedygtigheden." Lisbeth Knudsen, ansvarshavende chefredaktør, Berlingske Tidende .
PricewaterhouseCoopers, Mandag Morgen og Berlingske Tidende vil op til klima-konferencen 2009 sætte fokus på de danske virksomheder, der allerede har taget de første skridt til at gøre noget godt for klimaet. Det er baggrunden for Climate Cup-priserne, som uddeles på afslutningsdagen ved Nordic Climate Solutions-konferencen den 25. november 2008. Alle, der søger priserne, bliver profileret via initiativet. Det sker bl.a. via Climate Cups mediepartnere Berlingske Tidende og Mandag Morgen samt via prisens hjemmeside. Med initiativet og priserne vil initiativtagerne ikke blot skabe opmærksomhed omkring de deltagende virksomheder og organisationers klimaindsats, men også motivere og inspirere andre til at følge trop. Climate Cup-priserne kan søges af virksomheder, organisationer, byer mv., der gør en særlig indsats på klimaområdet. Se mere på www.climatecup.dk