Nykredit: Det handler om tillid!

Nykredit er i konstant udvikling for at kunne være ”bedst til kunder”, og det stiller krav til alle de services, som Nykredit tilbyder både kunder og medarbejdere. Det gælder også den gastronomiske servicepalette, som Fazer Food Services står for ...

Fazer Food Services' gastronomiske nytænkning er i fuld gang hos Nykredit. For at det kan lade sig gøre, er tillid afgørende.

30.09.2019

Anne Mørk Christoffersen, CSR.dk

... og her er nytænkningen i fuld gang. En del af nytænkningen er at gå væk fra den traditionelle buffet og overlade det gastronomiske ansvar til Fazer Food Services’ køkkenteams, der hver dag serverer ca. 2300 måltider fordelt i Nykredits seks kantiner.   

”Som virksomhed vil man ofte gerne selv bestemme, hvad der skal være til frokost: tre slags pålæg, fire blandede salater og to varme retter. Denne traditionelle tilgang vil vi gerne gøre op med”, fortæller Vibeke Sonne Barfred, seniorspecialist i Procurement og Facility Management hos Nykredit, og fortsætter.

”Der skal ikke være en overflod af mad. Der er MAD, og det hele er så velsmagende og indbydende, at du er sikker på at kunne blive mæt og samtidig få wow-oplevelser. Det gælder den daglige frokost, men også mødeforplejningen og den mad, som vores medarbejdere kan købe med hjem.”

For at det kan lade sig gøre, er tillid et afgørende nøgleord.

”I bund og grund handler det om at have tillid til hinanden. Det er et spørgsmål om, at jeg som opdragsgiver tør at give slip. Og at der er tillid fra den øverste ledelse i Nykredit til, at Fazer prøver nye ting af – ligesom vi også er i konstant udvikling for at kunne være ”bedst til kunder”. Ellers er det en umulig opgave. Fazer og køkkenteamsne er så professionelle og er absolut de bedste til at drive forretningen, så vi har fuld tillid til, at de bedst ved, hvordan retterne sammensættes og udvikles i forhold til smag, bæredygtighed, mangfoldighed, sæsoner, variationer, sundhed osv.”, fortæller Vibeke.

Vi kan godt være uenige

Vibeke har været ansvarlig for samarbejdet med Fazer Food Services, siden det startede tilbage i 2008, hvor Fazer Food Services skulle bespise 300 af Nykredits medarbejdere i København. Når de gastronomiske services skal udvikles hos Nykredit, er Vibekes kontaktperson hos Fazer Food Services, kundechef Anne Kongshede, en vigtig sparringspartner.

”I begyndelsen var det svært for mig ikke at gå ned i køkkenet og blande mig. Men nu har jeg et tæt samarbejde med Anne, og det er fantastisk! Jeg bruger Anne i tykt og tyndt, og Fazer er også rigtig gode til at sparre med hinanden internt og få tingene løst godt og hurtigt”, fortæller Vibeke og påpeger samtidig, at hende og Anne ikke altid er helt enige. 

”Anne og jeg kan godt være meget uenige, men vi finder altid en fornuftig løsning for begge parter. Det er dét, et godt samarbejde handler om: at vi i fællesskab får udviklet hinanden og køkkenerne. Det er ikke ”dem” og ”os”. Uanset om der står Fazer på trøjen eller ej, ser vi køkkenmedarbejderne som en del af Nykredit.”

Madekspertise er afgørende

Da Nykredit valgte at outsource hele kantinedriften i 2015, og Vibeke skulle finde den nye leverandør, var der særligt ét parameter, hun vægtede højt.

”Det var vigtigt for mig, at det var en single-service-leverandør. At det handlede om mad, som jo langt fra er vores kerneforretning. Det er også en af grundene til, at vi dengang valgte at fortsætte – og udvide – samarbejdet med Fazer Food Services”, siger Vibeke og fortæller, hvordan køkkenmedarbejderne er vokset – både fagligt og personligt – af det faglige netværk, de er blevet en del af og de mange kurser, som Fazer Food Services tilbyder.

”Faglige og kompetence køkkenmedarbejdere – det giver ærlig mad! Det betyder meget for os, at Fazers medarbejdere har det godt, for vi vil jo gerne fastholde og tiltrække de dygtigste køkkenmedarbejdere til Nykredit. Deres passion for maden kan smages og mærkes i den høje kvalitet og gode service, og det er med til at gøre Nykredit til en attraktiv arbejdsplads for vores medarbejdere. Det er da skønt, når du møder 98 % glade kolleger i kantinen!”

Miljømærkning Danmark

Sponseret

Fra ambition til action – succes med miljømærkede indkøb

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

03.09.2025CSR.dk

Mexicos avocadoindustri lover afskovningsfri eksport efter afsløringer om ulovlige forhold

02.09.2025CSR.dk

FN-støttet bankalliance vil ændre struktur efter pres og medlemsflugt

02.09.2025CSR.dk

Gamle lamper og socialt udsatte får nyt liv hos Fischer Lighting

01.09.2025CSR.dk

Lagarde advarer: Lempelser på bæredygtighedskrav truer finansiel stabilitet

29.08.2025CSR.dk

EU lover USA lempelser på bæredygtighedskrav i ny handelsaftale

29.08.2025CSR.dk

Det sker ikke af sig selv. Strukturændringer kræver pres nedefra

28.08.2025CSR.dk

Ny pris fra Tscherning skal fremme cirkulært byggeri

27.08.2025CSR.dk

Over 100 danske virksomheder advaret om brud på Rusland-sanktioner

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
UN Global Compact Network Denmark
Efteruddannelse
Nordic Programme on Non-Discrimination

The Nordic Programme on Non-Discrimination is an online programme designed to support Nordic businesses in advancing equality and inclusion across their operations. If your company is ready to take meaningful steps to identify, assess, and address discrimination-related risks, this programme will guide you through the process with practical tools and expert insights. Sign up before 16 June.

Dato

29.08.2025

Tid

09:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Kursus
QMS ISO 9001:2015 Lead Auditor Kvalitet (CQI IRCA-certificeret)

Bliv certificeret ISO 9001:2015 Lead Auditor i kvalitetsledelsessystemer (CQI-IRCA-certificeret)

Dato

01.09.2025

Tid

08:30

Sted

Middelfart

Bureau Veritas
Kursus
Intro til NIS2

- Hvad er det, hvad betyder det, og hvordan kommer vi i gang?

Dato

04.09.2025

Tid

08:00

Sted

Fredericia

DTU
Efteruddannelse
Kvalitetsstyring

På kurset, som også er et diplommodul, vil du få forståelse for sammenhængen mellem kvalitetsstyring af produkter og services og virksomhedens drift.

Dato

04.09.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Aros Business Academy
Efteruddannelse
Opstart: Mini MBA i Sustainability Management

Mini MBA i Sustainability Management er for dig, der ønsker en ambitiøs uddannelse i bæredygtighed. Du bliver undervist af førende eksperter inden for bæredygtighed og SDG’er - heriblandt Steen Hildebrandt, som har været med til at skabe uddannelsen.

Dato

04.09.2025

Tid

09:00

Sted

Kuglegårdsvej 2, 1. sal, 1434 København

Valified
Webinar
Webinar: Gratis introduktion til ESG rapporteringen

Gratis webinar med fokus på at hjælpe din virksomhed i gang med ESG-rapporteringsarbejdet

Dato

05.09.2025

Tid

09:00

Sted

Online