MasterCard vil levere “digital fødevarehjælp”

MasterCard og FN’s Fødevareprogram har netop lanceret et globalt partnerskab, som via digital innovation skal hjælpe mennesker, der lever i sult og fattigdom.

17.09.2012

CSR.dk

Gennem det nylancerede projekt "Digitale fødevarer" vil MasterCard bruge sine kompetencer indenfor betalingsteknologi til at hjælpe FN’s fødevareprogram. MasterCard skal hjælpe med at finpudse og forbedre de systemer, der leverer elektroniske madkuponer via mobiltelefoner eller bankkort til folk uden regelmæssig adgang til banker eller finansielle ydelser.

Nemmere donationer
Ved siden af projektet “Digitale fødevarer” vil MasterCard hjælpe FN’s Fødevareprogram med at forbedre mulighederne for at donere online. På den måde kan flere mennesker donere via en lang række af betalingsmuligheder.

Den forbedrede onlinedonations-tjeneste er en del af platformen "Integrated Giving" som gør det muligt for brands at integrere donationstjenester med deres egne produkter. Forhandlere kan eksempelvis tilbyde donationer ved kassen, så kunderne kan donere til FN’s Fødevareprogram inden de forlader forretningen. Derudover vil udviklere af mobile applikationer eller spil kunne støtte Fødevareprogrammet direkte. Alle donationer bliver sporet og krediteres til både brand og forbrugeren.

Know-how gør en forskel
”Vores partnerskab med MasterCard er et godt eksempel på, hvordan partnerskaber med den private sektor kan gøre en forskel for hungersnøden i verden,” siger Nancy Romans, som er kommunikationschef for Public Policy og Private Partnerships hos FN’s Fødevareprogram.

”Ved at trække på MasterCards tekniske know-how og internationale rækkevidde, kan FN’s fødevareprogram både udvikle vores elektroniske kuponprogram, som gør det muligt for hungersnødsramte familier verden over at købe nærende mad på lokale markeder samt udvikle vores online donationssystem, der engagerer individer og brands,” understreger Nancy Romans.

MasterCard har også forpligtet sig til at bruge sin markedsføring og brandkapacitet til at bidrage med at øge bevidstheden om FN’s Fødevareprogram på flere vigtige markeder. MasterCard har allerede gennemført to fundraising kampagner for FN’s Fødevareprogram i Polen og i Holland, som resulterede i titusindvis af euro for FN systemer rundt om i verden.

-LA

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

04.12.2025Dansk Standard

Sponseret

ISO 14001:2026 på vej: Nye dokumentationskrav og integrering af klima og biodiversitet

04.12.2025CSR.dk

Tre vigtige nøgletal: Så langt er Danmark fra sine egne klimamål

04.12.2025CSR.dk

Ny investeringsfond vil redde udpint landbrugsjord

03.12.2025Dansk Standard

Sponseret

Forslaget til ISO 9001 oversat til dansk

03.12.2025CSR.dk

Tobaksindustrien har solidt fodfæste i dansk politik, viser ny opgørelse

02.12.2025CSR.dk

Grønne løsninger i fællesskab: Kommuner og erhvervsliv skubber omstillingen frem lokalt

01.12.2025BSR

Sponseret

Effective Stakeholder Engagement: Ensuring Internal Company Alignment

01.12.2025CSR.dk

LEGO kæmper med at gøre klodsen grøn

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle