"Jeg fucking hader CSR"
Alt for mange virksomheder beskæftiger sig udelukkende med CSR for at pudse glorien i årsrapporten, siger branding-eksperten Sindy Gallop i dag til Berlingske Business magasin.
Den New York-baserede reklame- og branding ekspert Sindy Gallop, som for nylig besøgte København i forbindelse med den store CSR-event WhoCares Wins, opfordrer i dag i Berlingske Business Magasin virksomhederne til at droppe begrebet CSR og i stedet indse, at det er muligt at tjene penge på at være socialt ansvarlig.
Læs også: Wayne Visser var hovedtaler
CSR er ofte et skinbegreb
"Jeg fucking hader CSR", udtaler hun bramfrit. "Jeg er fundamentalt uenig i det begreb, fordi det alt for ofte er et skinbegreb, som virksomhederne udelukkende beskæftiger sig med for at lette samvittigheden", siger Sindy Gallop til magasinet.
Sindy Gallop er dermed enig med de øvrige to udenlandske oplægsholdere på WhoCares Wins-konferencen Wayne Visser og nobelprismodtager Mohan Munasinghe. De to sidstnævnte argumenterede også på konferencen for, at CSR skal tænkes ind i forretningen og ikke skal placeres for sig selv i et hengemt hjørne i virksomheden.
Alle skal arbejde for at tjene penge
I Berlingske Business i dag, uddyber Sindy Gallop sin synspunkt således:
"Alt for ofte ser man, at ledelsens holdning er, at CSR er noget man har, så folkene i PR-afdelingen har noget at tale om, mens resten arbejder med at tjene penge. Men i en verden, hvor gennemsigtighed vinder frem over alt, handler fremtiden om at gøre gode gerninger og tjene penge samtidig. Men skal finde en måde at integrere social ansvarlighed i måden, vi driver forretning på", udtaler Sindy Gallop.