Irma vil være førende på salget af plantebaserede produkter

Fremover vil Irmas kunder finde flere plantebaserede produkter i kølediskene samtidig med at kvaliteten på kød generelt vil stige.

15.10.2020

CSR.dk

Irma har valgt at udvide deres sortiment af plantebaserede produkter og kvalitetskød samtidig med at de udfaser de billigere kødprodukter. Målet er at sælge tre gange så meget plantebaseret som konkurrenterne i 2022.

Det skriver Berlingske. 

Kæden ser det som en langsigtet investering, der sandsynligvis ikke ville give afkast på den korte bane. Irmas administrerende direktør, Søren Steffensen ser strategien som fremtidsorienteret og er forberedt på de omkostninger omlægningen vil betyde i første omgang.

En anden grund til at man har valgt at satse på det plantebaserede er kundernes efterspørgsel. Irma har en veldefineret målgruppe, og man er meget bevidst om deres præferencer.

”75 procent af vores indtjening kommer fra to kundegrupper: madelskerne og idealisterne. Madelskerne er villige til at betale mere for mindre kød af høj kvalitet, og idealisterne er meget opmærksomme på dyrevelfærd, bæredygtighed og kødfri produkter,” siger Søren Steffensen

Læs også: Danskerne vil gerne spise mere klimavenligt

De plantebaserede produkter vil fremadrettet blive placeret sammen med andre produkter for at gøre det lettere for kunderne at vælge det plantebaserede alternativ.

- MT

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

28.11.2025CSR.dk

Over halvdelen af LEGO’s indpakning er nu papirbaseret

27.11.2025CSR.dk

Global undersøgelse: Byer verden over flytter sig væk fra kysten på grund af klimarisici

26.11.2025CSR.dk

Ny undersøgelse: Grønne fællesskaber kan nedbringe danskernes CO2-aftryk markant

25.11.2025CSR.dk

Forskere vil skabe mad ud af den blå luft

25.11.2025Klimaklar

Sponseret

Hovmand vinder talenterne med grøn omstilling og ansvarlighed

21.11.2025CSR.dk

DI-topchef efterlyser handling bag klimaambitioner

20.11.2025CSR.dk

Nyt studie kaster lys på effekter af forstyrrende demonstrationer

19.11.2025CSR.dk

Business casen for bæredygtighed – hvad betyder det?

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle