Hummel indgår samarbejde med Amnesty International

Sammen med Amnesty Internaitonal har Hummel special-designet en tøjkollektion, hvor overskuddet bliver doneret direkte til nonprofitorganisationens arbejde med menneskerettigheder.

I resten af 2022 vil Hummel også donere 1 procent af sin omsætning til Amnesty. Foto: Hummel..

19.09.2022

CSR.dk

En fodboldkamp med vennerne. Forelske sig i den, man vil. Eller muligheden for at sige lige, hvad man tænker. Heldigvis er det noget, som de fleste mennesker tager for givet. Men for andre er det kun en drøm.

Derfor går det danske sportsbrand Hummel nu til kamp for retfærdighed og ligestilling ved at indgå et toårigt samarbejde med Amnesty International Danmark. Samarbejdet kulminerer i en fællesdesignet lifestyle-kollektion med et fælles logo, der er en kombination af hummels ikoniske humlebi og Amnestys velkendte pigtråd.

Overskuddet, kollektionen tjener ind, bliver doneret til NGO'ens arbejde, og hummel vil også donere 1 procenet af brandets online omsætning for resten af 2022 til Amnesty International Danmark.

Læs også: Tøjmilliarder giver sin virksomhed væk til klimakamp

”Som et af verdens ældste sportsbrands ved vi, at det kræver en solid holdindsats at skabe positive forandringer i sporten så vel som i livet. Og det er netop derfor, at vi de næste to år er gået sammen med Amnesty International Danmark for at støtte vores vision om at ændre verden gennem sport,” siger Allan Vad Nielsen, administrerende direktør hos Hummel.

"Vi er overbeviste om, at vi kun kan gøre en forskel, hvis vi står sammen som et hold – og vi håber, at folk fra hele verden vil være vores holdkammerater i den her kamp. I tæt samarbejde med Amnesty har vi designet en unik lifestyle-kollektion med en ambition om at bringe os endnu tættere sammen og sende et klart signal til verden om, at vi står sammen i kampen om menneskerettigheder", fortsætter han .

En længerevarende indsats
For Hummel er det ikke nyt at støtte organisationer, projekter, klubber og mennesker, som kæmper for at skabe en positiv forskel i verden gennem sport. Det er udmøntet i kampagner med fokus på bl.a. LGBTI+-rettigheder, ligestilling og kvindeundertrykkelse.

Den nye kollektion er da også kun begyndelsen på det nye partnerskab, og de to brands har allerede flere spændende projekter på vej med målet om at indsamle penge til Amnestys arbejde mod en bedre verden.

”Det er vigtigere end nogensinde før, at vi står sammen i kampen om menneskerettigheder - og med hummels forpligtigelse om at ændre verden gennem sport, og deres langvarige engagement i forhold til ligestilling, er de en naturlig samarbejdspartner for Amnesty International Danmark. Vi ser frem til at bringe vores fælles værdier i spil i fremtidige kampagner, hvor vi sammen skal beskytte og forsvare menneskerettigheder,” siger Vibe Klarup, Generalsekretær for Amnesty International Danmark.

Den specialdesignede Hummel x Amnesty kollektion vil være tilgængelig fra starten af oktober.

- HCL

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Denne artikel er del af et tema:

I fokus: samarbejde med NGO'er

Ingen store problemer kan løses uden samarbejde på tværs af sektorer, men al erfaring viser også, at det kan være svært at få den slags partnerskaber til at fungere. Så hvordan udvikler samarbejdsformerne mellem virksomheder og NGO'er sig? Og er der ny viden om, hvordan partnerskaber kan opnå sine mål og desuden skabe værdi for alle deltagere? 

Relateret indhold

08.12.2025CSR.dk

Usikre rammer står i vejen for CO2-fangst: Seks ud af ti selskaber trækker sig fra milliardpulje

05.12.2025CSR.dk

Millioner til cirkulære løsninger i SMV’er skal skabe bæredygtig vækst

05.12.2025CSR.dk

IEA: De næste år bliver afgørende for verdens energifremtid

04.12.2025Dansk Standard

Sponseret

ISO 14001:2026 på vej: Nye dokumentationskrav og integrering af klima og biodiversitet

04.12.2025CSR.dk

Tre vigtige nøgletal: Så langt er Danmark fra sine egne klimamål

04.12.2025CSR.dk

Ny investeringsfond vil redde udpint landbrugsjord

03.12.2025Dansk Standard

Sponseret

Forslaget til ISO 9001 oversat til dansk

03.12.2025CSR.dk

Tobaksindustrien har solidt fodfæste i dansk politik, viser ny opgørelse

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
Kemi Fokus 2025

Vi vil gerne invitere dig, der har interesse i området for kemikalier og kemikaliedokumentation, til Kemi Fokus 2025 den 9. december kl. 8.30-12.00 eller fra kl. 13.00-17.00 i Fredericia. Dagen indeholder forskellige relevante emner, og spænder fra det mere overordnede i forhold til markedsføring til det helt specifikke inden for klassificering – se mere i programmet nedenfor.

Dato

09.12.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4Wind Specialist Refresher Training

Event Description

Dato

09.12.2025

Tid

08:30

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4Wind Management Awareness Refresher Training

Event Description

Dato

09.12.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
Svanemærket Byggeri Diplomkursus - 2 dage

På dette diplomkursus får du redskaberne til at varetage processen fra projektering til aflevering af et svanemærket byggeri.

Dato

09.12.2025

Tid

09:00

Sted

Hindsgavl Slot, Middelfart

Dansk Standard
Kursus
Introduktion til retningslinjer for FN’s verdensmål

På dette 1-dags kursus lærer du, hvordan din organisation kan arbejde målrettet med FN’s verdensmål. Du lærer at forstå, hvordan verdensmålene kan omsættes til konkret handling, fra strategisk planlægning og bæredygtighedsstrategi til implementering og måling af resultater.

Dato

09.12.2025

Tid

09:00

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

TANIA ELLIS - The Social Business Company
Kursus
Practitioner Masterclass: ESG-kommunikation med forretningseffekt - December 2025

Gør din ESG-indsats til mere end kommunikation – lær at skabe autentiske brandfortællinger, der driver forretningseffekt, styrker din troværdighed og engagerer både medarbejdere og kunder.

Dato

09.12.2025

Tid

09:00

Sted

Kosmopol/KBH + Online