Danske engrosvirksomheder i front på klimaområdet
De danske engrosvirksomheder ligger i front, når det gælder innovative og nytænkende metoder, der skåner det allerede belastede klima, viser en ny undersøgelse blandt Dansk Erhvervs medlemmer.
De danske engrosvirksomheder ligger i front, når det gælder innovative og nytænkende metoder, der skåner det allerede belastede klima, viser en ny undersøgelse blandt Dansk Erhvervs medlemmer. Det skyldes, at engrosvirksomhederne længe har mærket kravene om klimavenlige løsninger fra deres kunder. Derfor er de ofte foran, når det kommer til miljøstyring og miljøcertificering, ligesom mange arbejder målrettet og systematisk med at have et klimavenligt varesortiment.
Det kan betale sig for virksomhederne at have fokus på at gøre deres produkter klimavenlige, når blot virksomhederne tænker arbejdet ind i virksomhedens samlede strategi, siger erhvervspolitisk konsulent i Dansk Erhverv Nina Skakke:
Når man arbejder strategisk med ansvarlighed, kan det give positive resultater på bundlinien, og det er selvfølgelig den bedst mulige motivation for virksomhederne. De virksomheder, der er foran på området, har en strategisk fordel i forhold til konkurrenterne, når kunderne i stigende grad efterspørger og forventer klimavenlige produkter.