Dansk forretningsnetværk vokser
Krisetiderne til trods, så stiger antallet af danske virksomhedsledere, der ønsker at stille deres ekspertise til rådighed til gavn for både dem selv og andre. Connect Denmark har rundet de 700 medlemmer.
Mens omsætningerne falder og virksomhederne skærer ned på budgetterne, så bliver der alligevel mere plads til gratis rådgivning om innovation, forretningspotentiale, vækstplaner og generel sparring. Det oplever non-profit organisationen Connect Denmark på nærmeste hold, da deres netværk af nøglepersoner og ledere fra dansk erhvervsliv, forskningsinstitutioner og offentlige organisationer for nylig fik medlem nummer 700. Det blev adm. direktør i det danske udviklingshus Mjølner Informatics, Jørgen Lindskov Knudsen.
Efter at have deltaget på et Springboard som observatør valgte jeg at blive medlem, fordi jeg på den ene side gerne vil stille min viden og erfaring til rådighed for nye virksomheder, og på den anden side fordi jeg også selv kan blive dygtigere og skarpere i mit daglige arbejde gennem mødet med de potentielle vækstvirksomheder fra forskellige brancher og de øvrige paneldeltagere i Springboards. Jeg føler mig overbevist om, at det bliver et godt netværk for mig og muligvis senere for flere af Mjølner Informatics medarbejdere, siger Jørgen Lindskov Knudsen.
En undersøgelse som Connect Denmark foretog blandt sine medlemmer i foråret bekræfter kun trenden i retning af stadigt større overskud til at give noget fra sig. Her peger næsten tre ud af fire på, at grunden til at de er medlemmer er, for at hjælpe danske erhvervsliv, mens over 60 % pointerer, at sparringsforløbne er med til at udvikle egne kompetencer. Det glæder naturligt nok virksomhedens direktør.
Det er meget positivt, at et stigende antal virksomheder vælger at blive medlem af CONNECT Denmark. Det viser med al ønskelig tydelighed, at der er flere og flere som er villige til at stille deres viden og erfaring til rådighed for de potentielle vækstvirksomheder, siger Henrik Brorsen, adm. direktør i CONNECT Denmark.