Cirkulære processer skal mindske Campbell’s emballageaffald
Amerikanske Campbell’s vil implementere en ny bæredygtighedstrategi, hvor cirkulær økonomi skal være omdrejningspunktet for en reduktion af selskabets emballageaffald.
Inden 2030 skal alle Campbell's produkter være pakket ind i emballage lavet af genanvendelige eller nedbrydelige materialer..
Gennem nye bæredygtighedsmål annoncerer fødevareproducenten Campbell’s, der nok er mest kendt for sin suppe på dåse, at virksomheden fremover vil reducere det restaffald, der kommer af emballage, ved at øge brugen af miljøvenlige cirkulære processer.
Læs også: Dansk Metal: Plads til mere cirkulær økonomi i industrien
Strategien skal følge en holistisk tankegang med fire overordnede mål, der tilsammen skal reducere virksomhedens forpakningsaffald gennem investeringer i cirkulær økonomi, brug af genanvendeligt materiale samt forbrugeroplysning og infrastruktur:
- Omstille al emballage til genanvendelige eller industrielt nedbrydelige designs og materialer inden 2030.
- Øge brugen af genbrugeligt materiale og implementere 25 procent af dette til flasker lavet af polyetylentereftalat (PET) inden 2030.
- Opfordre til genbrug gennem standardiserede labels, herunder How2Recycle, på al emballage inden 2022.
- Udvide adgangen til genbrug og fremme udviklingen af infrastrukturen i forbedring af indsamling og genanvendelse ved at opbygge og investere i partnerskaber.
Campbell's fire delmål, der skal være med til at omstille selskabet miljømæssigt. Illustration: Business Wire.
Gennem tiden har selskabet implementeret flere bæredygtige initiativer, blandt andet i 2019 ved at skifte emballage på V8-tykkegummipakker samt ændre design på chipsposer fra Kettle, hvilket har resulteret i en reduktion af plastik på 43 procent.
Læs også: ”Genbrug uden cirkulær økonomi er jo bare et beskæftigelsesprojekt”
”Vores nye ambitioner skal fungere som en guide til yderligere at reducere vores miljømæssige påvirkning over tid og bygge ovenpå vores eksisterende historie med bæredygtighed”, siger Craig Slavtcheff, executive vice president, global research and development, hos Campbell’s.
- HCL