Circle K’s nye Børnekaffe kampagne skal hjælpe endnu flere børn og unge

Hele julen og hver dag året rundt sidder BørneTelefonens frivillige rådgivere klar til at lytte til og rådgive børn og unge om det, de synes, er svært.

Netop derfor ruller Circle K for femte år i træk ud med Børnekaffe-kampagnen. Børnekaffe er kaffe til fordel for BørneTelefonen, og hver kunde som køber en Børnekaffe-kop sikrer, at der doneres 5 kr. per kop til Børns Vilkår.

”Vi kører Børnekaffe-kampagnen igen, fordi vi de forgangne år har oplevet en enorm opbakning hos vores kunder til denne kampagne og fordi vi fortsat ønsker at støtte op om Børns Vilkår. Med vores Børnekaffe kampagne kan vi hjælpe med til, at BørneTelefonen fortsat kan holde døgnåben og hjælpe endnu flere sårbare børn og unge”, fortæller kommunikationschef hos Circle K Danmark, Kirsten Grumstrup.

I år kommer koppen og kampagnen i en ny udklædning – nemlig med en superhelt. Det symboliserer at Børnekaffe er suverænt den ”stærkeste kaffe” i byen, fordi den bidrager til at bekæmpe svigt af udsatte børn og unge i Danmark – og hvis du som kunde vælger en Børnekaffekop bidrager du med en superheltegerning.

BørneTelefonen gør en forskel for tusindvis af børn
Børnekaffe-kampagnen er en del af et flerårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 har indsamlet over fire millioner kroner ind til BørneTelefonen. Tidligere er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid, så den nu er døgnåben, samt bidraget til ungerådgivningen HØRT, som er et rådgivningstilbud til unge i alderen 15-24 år.

”Børnekaffe-kampagnen har været med til at sikre, at BørneTelefonen for et år siden kunne blive døgnåben, hvilket har hjulpet tusindvis af børn og unge. Vi har haft flere samtaler om natten end forventet, og mange af dem handler om selvmordstanker og selvskade. Vi er derfor også glade for, at Circle K endnu engang vil sælge Børnekaffe og derigennem støtte BørneTelefonen og HØRTs vigtige arbejde,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

Om Børnekaffe

  • Hver solgte kop Børnekaffe i Circle K’s butikker giver i alt 5 kroner til Børns Vilkår: 2,50 kr. fra kunden og 2,50 kr. fra Circle K. Man kan foretage yderligere donationer i butikken.
  • I år går donationen til fortsat at holde BørneTelefonen døgnåbent samt til ungerådgivningen HØRT.
  • Børnekaffe har siden 2019 medført en samlet donation på over fire millioner kroner til Børns Vilkår.
  • Børnekaffe vandt i 2019 Fundraisingprisen.
  • Læs mere om Børnekaffe her

Kampagnen løber for femte gang i træk fra 6. december 2022 i alle Circle K’s 226 danske butikker.

Om BørneTelefonen og HØRT

  • BørneTelefonen har været døgnåben siden 1. november 2021. Her kan børn og unge henvende sig på telefon, chat og sms, ligesom BørneTelefonens hjemmeside har en brevkasse, man kan skrive til.
  • Sidste år havde BørneTelefonens frivillige rådgivere over 55.000 samtaler med børn og unge.
  • HØRT er et rådgivningstilbud til unge i alderen 15-24 år. Med HØRT ønsker Børns Vilkår at skabe et trygt rum, hvor unge kan få viden om deres rettigheder, være en del af et fællesskab og få følelsen af, at de ikke er alene.

28.02.2024Circle K Danmark A/S

Sponseret

Circle K satser på elbilopladning til erhvervskunder – vil have 25 pct. af markedet

01.05.2023Circle K Danmark A/S

Sponseret

Circle K rykker ind i Recharge City

24.04.2023Circle K Danmark A/S

Sponseret

Circle K bifalder regeringens ambition om at hæve CO2-fortrængningskravet i vejtransportens brændstoffer

20.12.2022Circle K Danmark A/S

Sponseret

Circle K’s nye Børnekaffe kampagne skal hjælpe endnu flere børn og unge

19.08.2022Circle K Danmark A/S

Sponseret

Circle K donerer 1 mio. kroner til udsatte børn og unge

18.08.2022Circle K Danmark A/S

Sponseret

Circle K giver hjertevarme og er med til at forsøde julen for unge hjemløse