CBI Danmark lancerer koncept for bæredygtigt partnerskab

CBI Danmark har netop præsenteret et nyskabende partnerskabskoncept med fokus på bæredygtighed.

30.09.2014

CSR.dk

Den landsdækkende leverandør af papirisolering, CBI Danmark, har valgt at gå nye veje med konceptet +Partner. Konceptet fokuserer på, hvad CBI Danmark betegner som økonomisk bæredygtighed gennem hele værdikæden – og ikke kun dele af kæden.

CBI Danmarks +Partner-koncept er rettet mod isolatører, men skal betragtes som en værdibaseret alliance til gavn for producenten (Isocell), leverandøren (CBI Danmark), kunden (isolatøren) og samfundet generelt.

Læs også: Bæredygtige idéer i byggeriet skal hyldes

Som partner i det nye koncept indgår man i en fælles alliance for sikring af høj kvalitet og klimavenlighed på konkurrencedygtige vilkår.

”Hos CBI Danmark garanterer vi bæredygtige totalløsninger til nybyggeri- og renoveringsprojekter, og vores partnere skal være med til at agere ambassadører for nye standarder for isoleringsløsninger. Jeg ser bæredygtighed som et uundgåeligt konkurrenceparameter i dagens Danmark, og dette partnerskab vil være med til at differentiere dem fagligt, værdimæssigt og konkurrencemæssigt”, siger Henrik Clausen, bestyrelsesformand hos CBI Danmark i en pressemeddelelse.

Om virksomheden og konceptet

CBI Danmarks produkter består af 90 procent genbrugspapir.

Genbrugspapiret bliver blæst ind i vægge, etageadskillelser og åbne loftrum gennem særligt udviklede maskiner.

+Partner-konceptet betyder eksklusivitet i forhold til isoleringsmaterialet, som er baseret papirgranulat og leveres af den østrigske producent Isocell.

Over 70 virksomheder har udtrykt interesse for det nye koncept.

Til gavn for isolatør, slutbruger og samfund
Både herhjemme og på EU-plan bliver der sat flere og flere standarter for bæredygtighed i byggeri og renovering. CBI Danmarks +Partner-koncept imødekommer ikke kun denne udvikling – konceptet går også skridtet videre og går forrest i forhold til at højne ambitionsniveauet i isoleringsbranchen. Og det er til gavn for både isolatør og slutbruger.

Læs også: Topchefer: Bæredygtighed er virksomheders nye kerneforretning

Initiativet er også med til at give et løft i branchen, og det er til gavn for samfundet. Per Thomsen, administrerende direktør for CBI Danmark, uddyber i en pressemeddelelse:

”Vi har set, at innovative nye samarbejdsformer efterspørges i byggebranchen, fordi de er med til at skabe udvikling og nye løsninger – til gavn for såvel entreprisetagerne som samfundet – både miljø- og klimamæssigt samt ressourcemæssigt. Det totaløkonomiske aspekt, dette type partnerskab medbringer, tror vi på, er fremtiden”.

-KLZ

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

04.12.2025Dansk Standard

Sponseret

ISO 14001:2026 på vej: Nye dokumentationskrav og integrering af klima og biodiversitet

04.12.2025CSR.dk

Tre vigtige nøgletal: Så langt er Danmark fra sine egne klimamål

04.12.2025CSR.dk

Ny investeringsfond vil redde udpint landbrugsjord

03.12.2025Dansk Standard

Sponseret

Forslaget til ISO 9001 oversat til dansk

03.12.2025CSR.dk

Tobaksindustrien har solidt fodfæste i dansk politik, viser ny opgørelse

02.12.2025CSR.dk

Grønne løsninger i fællesskab: Kommuner og erhvervsliv skubber omstillingen frem lokalt

01.12.2025BSR

Sponseret

Effective Stakeholder Engagement: Ensuring Internal Company Alignment

01.12.2025CSR.dk

LEGO kæmper med at gøre klodsen grøn

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle