Bilka og Arla bruger låget i nyt samarbejde

'Brug Låget' er navnet på en kampagne, som Bilka og Arla Harmonie er gået sammen om. Kampagnen støtter samtidig Danmarks Naturfredningsforening.

08.01.2015

CSR.dk

Bilka og Arla Harmonie har indledt et samarbejde om kampagnen 'Brug Låget' til støtte for Danmarks Naturfredningsforening (DN).

Kampagnen handler om indsamling af plastiklåg fra Arlas mælke- og yoghurtkartoner. For hvert plastiklåg, der bliver indleveret, donerer Bilka og Arla Harmonie fem øre til naturfredningsforeningens store, årlige affaldskampagne, skriver DN på sin hjemmeside.

DN kæmper for mere genbrug i landet, og når lågene er blevet indsamlet, bliver de ikke brændt, som størstedelen af husholdningsaffaldet ellers bliver i Danmark. Lågene bliver i stedet genanvendt til de velkendte grønne Arla-mælkekasser.

Læs også: Kampagnen 'Brug Låget' er en succes

Interesserede samlere kan hente en eller flere gratis indsamlingsposer i Bilkas kundeservice og fylde dem med Arla-plastiklåg fra yoghurt- og mælkekartoner. Efter indsamling skal lågene læsses af i en stor mælkekarton ved Bilkas kundeservice, og når kampagnen er slut, trækker Bilka lod blandt indsamlerne om 72 gavekort til en værdi af 2.000 kroner.

”Det er fedt at være med til netop dette projekt, fordi vi hvert år sælger 6,5 millioner mejeriprodukter med plasticlåg fra vores varehuse. Ved at være opsamlingssted for mælkelåg i Brug Låget-kampagnen kan vi være med til at passe på miljøet og sørge for, at lågene bliver brugt ansvarligt”, siger Mark Nielsen, direktør for Bilka.

Bilka og Arla Harmonie har indtil videre besluttet, at kampagnen strækker sig fra den 1. januar til den 19. april 2015.

-KLZ

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

04.11.2025CSR.dk

Techgiganter satser grønt mens de rykker tættere på Trump

03.11.2025CSR.dk

Grøn kapital går nye veje: Investorer kræver nu mere end visioner

03.11.2025MäRK

Sponseret

Kompetenceudvikling skal ske i virksomheden

03.11.2025CSR.dk

Naturen skal give afkast: Ny dansk virksomhed vil gøre det muligt at investere i biodiversitet

31.10.2025CSR.dk

Bill Gates: Verdens klimapolitik skal handle om mennesker, ikke kun temperaturer

31.10.2025CSR.dk

Når regler spænder ben for naturen: 16 nye anbefalinger til bedre biodiversitet i fødevaresektoren

31.10.2025CSR.dk

Cirkulært byggeri kræver fælles ansvar og klare rammer

30.10.2025CSR.dk

Danmark har kraftigt overvurderet potentialet for CO2-lagring

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4Wind Management Awareness Refresher Training

Event Description

Dato

28.10.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Kursus
Intro til NIS2

- Hvad er det, hvad betyder det, og hvordan kommer vi i gang?

Dato

05.11.2025

Tid

08:00

Sted

Fredericia

Dansk Industri
Workshop
København - ESG Inspirationsdage: Hvor godt kender du din værdikæde?

Kom til inspirationsdag med projekt ESG i værdikæder og få konkrete værktøjer og indsigter til at udvikle din virksomhed. Hør hvordan andre har arbejdet med ESG og skabt samarbejde og nye forretningsmuligheder i deres værdikæde – og få inspiration til, hvordan du kan gøre det samme.

Dato

05.11.2025

Tid

08:00

Sted

København

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

06.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
CSRD - bæredygtighedsrapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG). I første omgang omfatter CSRD større virksomheder, men det forventes, at direktivet ligeså vil påvirke små- og mellemstore, idet de store virksomheder vil søge information i deres leverandørkæde.

Dato

06.11.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Bureau Veritas
Kursus
Plastemballage og cirkulær økonomi

EU-regler og den nye (EU) 2025/40-forordning

Dato

06.11.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia