Bestseller donerer trecifret millionbeløb til velgørenhed

Bestseller fik skrabet over 100 millioner sammen, da de afholdt "Give-A-Day", hvor indtjeningen gik til en række forskellige projekter på tværs af Bestsellers mange markeder.

Bestseller havde den store tegnebog fremme, da al indtjening fra shopping den 10. april gik til 39 velgørende organisationer. Foto: Bestseller. .

14.04.2015

CSR.dk

Det jyske tøjkonglomerat Bestseller havde en succesrig donationsdag med Give-a-day-arrangementet, hvor indtjeningen fra alle Bestsellers butikker fredag d. 10. april gik til 39 forskellige organisationers projekter herunder UNICEF, Red Barnet og GAIN (Globale Alliance for Bedre Ernæring).

Læs også: Lego indgår partnerskab med Unicef

Det beløb sig til den nette sum af 112.005.347 kr., der blev blev samlet ind på tværs af Bestsellers mange butikker. Det er et beløb, der vil gøre en forskel, vurderer Steen M. Andersen, generalsekretær i UNICEF Danmark.

 ”Det samlede resultat overstiger alle vores forventninger, og vi kan slet ikke vente med at få pengene ud og arbejde for de børn, vi er sat i verden for at hjælpe”, siger han og forklarer, at han vil bruge UNICEF’s andel på 18 mio. til at bekæmpe malaria i Angola, Kenya og DR Congo.

Hjælp til Kina og Indien
Hos Red Barnet skal pengene bruges på henholdsvis bedre vilkår for skoleelever i kinesiske landdistrikter og trængte børnefamilier i Danmark, mens de i GAIN går til kvinders uddannelse og produktionsvilkår inden for fødevarer og ernæring. Begge organisationer er begejstrede over donationen.

”Pengene fra GIVE-A-DAY går til projekter, som vi desperat har manglet penge til. Vi får helt nye muligheder for at hjælpe mange af de dårligst stillede børn i både Danmark og Kina”, siger Mimi Stilling Jakobsen, generalsekretær i Red Barnet og retter en stor tak til Bestseller.

Læs også: Tøjkæmpe underskriver CSR-charter

GAIN oplyser, at de med donationen har mulighed for at hjælpe et stort antal børn i Indien, hvor kronisk underernæring rammer omkring 48 procent af børn.

Give-A-Day-donationen er den første af sin slags i Bestsellers 40 år lange historie. Mens 50 procent af omsætningen i hvert af Bestsellers lande gik til nationale projekter gik de 50 procent til UNICEF, Internationalt Red Barnet og GAIN.

-JPN

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

04.12.2025Dansk Standard

Sponseret

ISO 14001:2026 på vej: Nye dokumentationskrav og integrering af klima og biodiversitet

04.12.2025CSR.dk

Tre vigtige nøgletal: Så langt er Danmark fra sine egne klimamål

04.12.2025CSR.dk

Ny investeringsfond vil redde udpint landbrugsjord

03.12.2025Dansk Standard

Sponseret

Forslaget til ISO 9001 oversat til dansk

03.12.2025CSR.dk

Tobaksindustrien har solidt fodfæste i dansk politik, viser ny opgørelse

02.12.2025CSR.dk

Grønne løsninger i fællesskab: Kommuner og erhvervsliv skubber omstillingen frem lokalt

01.12.2025BSR

Sponseret

Effective Stakeholder Engagement: Ensuring Internal Company Alignment

01.12.2025CSR.dk

LEGO kæmper med at gøre klodsen grøn

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle