4 mål for en bæredygtig fremtid

Fire nye kernemål for en bæredygtighed fremtid er en del af Fazer-koncernens nye strategi, som også Fazer Food Services A/S vil bidrage til at realisere frem mod 2030.

Frem mod 2030 vil Fazer Food Services A/S arbejde for at realisere fire nye kernemål.

19.06.2019

Anne Mørk Christoffersen, CSR.dk

Missionen er ”Mad med mening”, og medarbejderne i Fazer Food Services går hver dag på arbejde for at skabe glæde og velvære gennem meningsfyldte madoplevelser. I 2018 opdaterede Fazer-koncernen den samlede strategi for en fælles bæredygtig fremtid. Fire nye kernemål for bæredygtighed fremtid er en del af den nye strategi, som Fazer Food Services A/S også vil bidrage til at realisere frem mod 2030.

Mål 1: 50 % mindre miljøudledning

Klimaforandringer er en udfordring, som vi alle mærker, og som hele fødevarekæden medvirker til. Miljøudledningerne påvirker både vores vand, jord og luft. Som fødevarevirksomhed har vi et ansvar – og mulighed – for at kunne gøre en forskel. Klimaforandringerne har også direkte indflydelse på tilgængeligheden og prisniveauet for råvarer, så samtidig med at vi arbejder for at mindske vores klimapåvirkning, fremtidssikrer vi også vores forretning.

Mål 2: 50 % mindre madspild

Omkring en tredjedel af den globale fødevareproduktion går hvert år til spilde, og det påvirker i høj grad klima, vand, land og biodiversiteten negativt. Reducering af madspild er en af nøgleaktiviteterne, når vi vil mindske fødevarernes negative påvirkninger af miljøet, og samtidig mindsker det omkostningerne for vores forretning.

Mål 3: 100 % bæredygtige indkøb

Vores indflydelse på mennesker, samfund og levevilkår rækker længere end vores egne handlinger: produktion af råvarer, logistik og indkøb spiller også ind. Derfor skal vi sikre bæredygtighed gennem vores værdikæde fra producent til forbruger. Det kan vi gøre ved at have klare grundlæggende retningslinjer for alle vores leverandører og sætte ekstra fokus på udvalgte værdikæder, eksempelvis leverandører af kakao, palmeolie, kornprodukter og soya.

Mål 4: Mere plantebaseret

En del af vores strategi er at bidrage til en sund og bæredygtig livsstil for vores forbrugere. Forskningen slår fast, at fiberrigt plantebaseret kost er med til at mindske risikoen for mange sygdomme. Plantebaseret kost har derudover en betydelig mindre negativ indflydelse på miljøet end kød og mælkeprodukter. For at tage hensyn både til mennesker og miljøet arbejder vi for at udvikle vores plantebaserede udbud.

Fundamentet er solidt og gennemtænkt, så kokkene kan koncentrere sig om det, de er bedst til, nemlig at give gæsterne dagens bedste madoplevelse – hver dag! 

Læs mere om, hvordan Fazer Food Services A/S arbejder med bæredygtighed i virksomhedens CR-redegøreklse for 2018. 

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

25.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Ny bestyrelse i UN Global Compact Network Denmark

25.04.2025CSR.dk

Grønne startups boomer: Men investorerne tøver

24.04.2025CSR.dk

Ny måling: Klimakrisen rasler ned på danskernes bekymringsliste

23.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Sanda Ojiambo: Ansvarlig forretning er nøglen til fremtidens vækst

23.04.2025CSR.dk

Tilbagetog? Bilproducenter går efter alternativer til elbilen

23.04.2025CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

22.04.2025Lemvigh-Müller

Sponseret

Lemvigh-Müller er valgt som en af InstallatørGruppens foretrukne grossister

22.04.2025CSR.dk

Sol og vind står stærkest: Dansk superfond justerer kursen i det grønne investeringslandskab

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle