Tulip vil ”Stramme Kæden”

Tulip Food Company vil give sine leverandører et bedre indblik i virksomheden gennem projektet ’Stram Kæden’.

Tre konkrete initiativer skal give Tulip og fem af virksomhedens tætteste leverandører et endnu bedre samarbejde. Foto: flickr / Leif Harboe. .

24.08.2016

CSR.dk

Fødevarevirksomheden Tulip Food Company er sammen med fem af sine tætteste leverandører gået med i projektet ’Stram Kæden’. Projektet skal give de deltagende parter redskaber til at komme endnu tættere på hinanden, få bedre indblik i hinandens arbejdsprocesser og dermed få en bedre forretning og et bedre samarbejde.  

"De fem leverandører, vi har inviteret med, er alle sammen nogle, som vi har arbejdet sammen med i over 20 år. Så vi ved, at det ikke er nogen sommerflirt, vi har gang i, og derfor er vi nu gået med i projektet for at få rådgivning til at tage det næste skridt i vores samarbejde", siger senior manager for procurement i Tulip, Henrik Skov Madsen.

Nye initiativer skal skabe gevinster
Gennem projektet har Tulip og de fem leverandører fået tre konkrete initiativer, der forventes at kunne give markante økonomiske gevinster.

Det første initiativ handler om at optimere den tværgående driftsplanlægning, så informationen mellem Tulip og leverandørerne vil flyde bedre og mere frit. Det andet punkt er en øvelse i varesanering, hvor Tulip og leverandørerne i fællesskab skal optimere deres lagre. Det sidste initiativ handler om at optimere varernes ”time to market” – altså den tid det tager at få nye produkter på markedet og samtidig hive gamle produkter af markedet igen, hvis ikke de præsterer godt.

Læs også: Er du ansvarlig, når du køber soja?

”Så det handler om, at vi skal kunne tilpasse os markedet hurtigere og langt mindre administrationstungt. Og der spiller vores leverandører jo en markant rolle, fordi hvis vi skal kunne komme hurtigt på markedet, skal de også kunne levere til os hurtigt", siger Henrik Skov Madsen. Han tilføjer:

"Med de tre initiativer forventer vi at kunne hente mellem 3,5 og 5 millioner kroner årligt. Særligt det med at komme hurtigere på markedet, er der potentielt store gevinster i".

-CHM

ista Danmark A/S

Sponseret

CO2- rapportering skaber overblik og styrker den grønne omstilling

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

28.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Fra vision til forretning: SMV’er kan vinde markedsandele ved at satse på bæredygtighed

24.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Det er verdens grønneste virksomhed, og de måler alt: - Det er dumt at lade være

10.04.2025BSR

Sponseret

Maintaining Sustainability and Human Rights Principles as Supply Chains Upend

10.04.2025BSR

Sponseret

Maintaining Sustainability and Human Rights Principles as Supply Chains Upend

07.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric lancerer skræddersyet løsning til SMV’ers bæredygtighedsarbejde

02.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Mobile datacentre er fremtiden – Schneider Electric opskalerer produktionen

01.04.2025Fristads Kansas

Sponseret

I front i tekstilbranchen: Virksomhed har cirkulær produktion i kernen af sin forretning

31.03.2025Schneider Electric

Sponseret

Harmony NFC kontrolrelæer og timere er nu fuldt kompatible med iOS

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Sustainable Business Solutions ApS
Webinar
Introduktion til klimadata og klimaregnskaber i praksis - April

Er du ny i arbejdet med klimaregnskaber, og mangler du en grundlæggende forståelse for, hvad arbejdet med klimadata og udarbejdelse af klimaregnskaber indebærer? Så er dette kursus for dig.

Dato

28.04.2025

Tid

09:00

Sted

Live online (Zoom)

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Kursus
Bæredygtighedskommunikation uden greenwashing

Du får kommunikationsværktøjer, så du kan styrke din organisations bæredygtige profil. På den måde giver du din organisation en tydelig og troværdig stemme, der øger brandværdien og skaber en klar position over for kunder og samarbejdspartnere.

Dato

28.04.2025

Tid

10:00

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 Kbh. S

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering: Fra krav til praksis

Få hands on erfaring med CSRD-bæredygtighedsrapportering

Dato

29.04.2025

Sted

Nyborg

Bureau Veritas
Kursus
Introduktion til ISO 20001: Minimering af Food Waste & Loss

Vidste du godt, at der er en ny ISO-standard på vej, som fokuserer på at minimere fødevareaffald og -tab på en systematisk måde? Denne standard, der forventes udgivet i 2026, har fået betegnelsen ISO 20001.

Dato

29.04.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Bureau Veritas
Webinar
BV Talks - Om Bæredygtighed

BV Talks er en webinarrække, hvor du kan høre engagerede fagpersoner med noget på hjerte fortælle om deres passion og dele ud af erfaringer, visioner og måske endda praktiske løsninger.

Dato

29.04.2025

Tid

09:00

Sted

Online på MS Teams

Dansk Industri
Kursus
Kommunikér troværdigt om bæredygtighed

Er du klar til at styrke din kommunikation om bæredygtighed? Undgå både greenwashing og greenhushing, og bliv skarp på, hvordan du kan kommunikere om virksomhedens grønne indsatser på en troværdig, effektiv og lovlig måde.

Dato

30.04.2025

Sted

Aarhus & København