Tulip vil ”Stramme Kæden”

Tulip Food Company vil give sine leverandører et bedre indblik i virksomheden gennem projektet ’Stram Kæden’.

Tre konkrete initiativer skal give Tulip og fem af virksomhedens tætteste leverandører et endnu bedre samarbejde. Foto: flickr / Leif Harboe. .

24.08.2016

CSR.dk

Fødevarevirksomheden Tulip Food Company er sammen med fem af sine tætteste leverandører gået med i projektet ’Stram Kæden’. Projektet skal give de deltagende parter redskaber til at komme endnu tættere på hinanden, få bedre indblik i hinandens arbejdsprocesser og dermed få en bedre forretning og et bedre samarbejde.  

"De fem leverandører, vi har inviteret med, er alle sammen nogle, som vi har arbejdet sammen med i over 20 år. Så vi ved, at det ikke er nogen sommerflirt, vi har gang i, og derfor er vi nu gået med i projektet for at få rådgivning til at tage det næste skridt i vores samarbejde", siger senior manager for procurement i Tulip, Henrik Skov Madsen.

Nye initiativer skal skabe gevinster
Gennem projektet har Tulip og de fem leverandører fået tre konkrete initiativer, der forventes at kunne give markante økonomiske gevinster.

Det første initiativ handler om at optimere den tværgående driftsplanlægning, så informationen mellem Tulip og leverandørerne vil flyde bedre og mere frit. Det andet punkt er en øvelse i varesanering, hvor Tulip og leverandørerne i fællesskab skal optimere deres lagre. Det sidste initiativ handler om at optimere varernes ”time to market” – altså den tid det tager at få nye produkter på markedet og samtidig hive gamle produkter af markedet igen, hvis ikke de præsterer godt.

Læs også: Er du ansvarlig, når du køber soja?

”Så det handler om, at vi skal kunne tilpasse os markedet hurtigere og langt mindre administrationstungt. Og der spiller vores leverandører jo en markant rolle, fordi hvis vi skal kunne komme hurtigt på markedet, skal de også kunne levere til os hurtigt", siger Henrik Skov Madsen. Han tilføjer:

"Med de tre initiativer forventer vi at kunne hente mellem 3,5 og 5 millioner kroner årligt. Særligt det med at komme hurtigere på markedet, er der potentielt store gevinster i".

-CHM

ista Danmark A/S

Sponseret

CO2- rapportering skaber overblik og styrker den grønne omstilling

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

18.06.2025Daka Denmark A/S

Sponseret

Nye boller på suppen i Nordhavn

12.06.2025Schneider Electric

Sponseret

Ny SCARA-robot med kompakt design og nem integration

10.06.2025Schneider Electric

Sponseret

Nye lystårne er mere synlige og hurtigere at

09.06.2025Schneider Electric

Sponseret

Hvad holder dig fast i en 50 år gammel automationsmodel?

02.06.2025Schneider Electric

Sponseret

Strømskinner sikrer kritisk forsyning på Mary Elizabeths Hospital

21.05.2025Etisk Handel Danmark

Sponseret

Ny analyse: Investeringer i mere bæredygtige værdikæder kan være en løftestang for økonomisk og bæredygtig udvikling på det afrikanske kontinent

20.05.2025CSR.dk

13 procent af verdens fødevarer bliver til spild i den kolde forsyningskæde

08.05.2025Beierholm

Sponseret

Finansiel støtte til arbejdet med bæredygtighed

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dakofa
Seminar
Hybrid-Seminar: Indsamling og genbrug af takeaway emballager

Af Finansloven for 2025 fremgår det, at der vil blive etableret et partnerskab mellem Miljø- og Ligestillingsministeriet og relevante interessenter, fx genbrugsvirksomheder, kommuner, brancheforeninger, pantsystem, restauranter mv. Desuden fremgår det, at partnerskabet tilknyttes et sekretariat, som vil modtage et tilskud på 5 mio. kr. årligt i 2025-2027. Partnerskabet skal bl.a. identificere udfordringer, anvise konkrete muligheder for at indføre pant- og retursystemer for eksempelvis plastkopper mv. som i projektet ”REUSEABLE” i Aarhus Kommune. Endelig skal partnerskabet harmonisere og standardisere design af genbrugsemballage og -systemer og erfaringsudveksle om forbrugeradfærd.

Dato

19.06.2025

Tid

10:00

Sted

Dakofa, Vesterbrogade 149, Bygning D, 4. sal, KBH V

Valified
Webinar
Webinar: Gratis introduktion til ESG-rapportering

Gratis webinar med fokus på at hjælpe din virksomhed i gang med ESG-rapporteringsarbejdet

Dato

20.06.2025

Tid

09:00

Sted

Online

Valified
Webinar
Webinar: ESG som konkurrencekraft

Styrk din forretning og dialog med banken

Dato

20.06.2025

Tid

10:00

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (English)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

23.06.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

24.06.2025

Sted

Odense

Aros Business Academy
Kursus
Fra CSRD til VSME – Skab overblik og struktur i din rapportering

Tag på kursus i EU’s nye rapporteringsdirektiv om bæredygtighed! Og kom godt i gang med CSRD-arbejdet allerede nu.

Dato

25.06.2025

Tid

09:00

Sted

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus