Ny marketingdirektør i BØRNEfonden
BØRNEfonden har fået en ny sponsor- og marketingdirektør, som blandt andet skal styrke organisationens samarbejde med erhvervslivet.
Anne Grandt er tiltrådt som ny sponsor- og marketingdirektør i BØRNEfonden. Dermed bliver hun hovedansvarlig for fondens marketingaktiviteter, erhvervspartnerskaber og for BØRNEfondens Sponsor Relations-afdeling.
Anne Grandt har tidligere været ansat hos Sonofon, Ikea Denmark og Dansk Håndbold Forbund og har mere end 12 års erfaring med strategiske og kommercielle samarbejdsaftaler med en lang række partnere. Hos BØRNEfonden skal hun være med til at styrke et område på vej fremad.
”BØRNEfonden har de seneste år oplevet en stor interesse fra det danske erhvervsliv. Her har Anne Grandt den ballast og erfaring, der skal til, for at føre den udvikling godt og sikkert videre. Det Afrika, vi ser i dag er på vej fremad, og det går hurtigt. Anne Grandt kommer til at spille en central rolle i at udvikle og markedsføre nye tiltag til inddragelse af danskerne i fremtiden,” siger BØRNEfondens CEO Bolette Christensen.
Væksten skal fortsætte
BØRNEfonden omsætter for over 200 millioner kroner årligt og er dermed Danmarks største udviklingsorganisation målt på privat indsamlede midler. I 2011 voksede bidragene fra danske virksomheder og fonde med over 40 procent.
Anne Grandt ser ingen grund til, at den udvikling ikke kan og skal fortsætte:
”BØRNEfondens arbejde er meget konkret og håndgribeligt, og det appellerer til virksomheder, der er vant til at se efter resultater. Når du indgår i et partnerskab med BØRNEfonden, ved du præcist, hvad dine penge går til, og du får et konkret og levende billede på de forandringer, som du og dine stakeholders er med til at skabe,” siger Anne Grandt.
Organisationen støtter flere end 70.000 sponsorbørn og deres familier i nogle af verdens fattigste lande. I 40 år har fonden arbejdet med bæredygtige udviklingsprojekter inden for skolegang, landbrug og sundhed for at give børn og unge, der lever i fattigdom, mulighed for at realisere deres potentiale.
- OWG