Logistikvirksomhed ansætter socialt udsatte

Virksomheden Logistikkompagniet ansætter socialt udsatte borgere for at få dem ind på arbejdsmarkedet.

Logistikkompagniet samarbejder med jobcentre om rekruttering af socialt udsatte. Foto: Logistikkompagniet. .

06.08.2014

CSR.dk

Logistikvirksomheden Logistikkompagniet føler et socialt ansvar over for de særligt skrøbelige i samfundet. Derfor hjælper virksomheden de udsatte ved at ansætte dem i deres virksomhed.

”Et af de initiativer, vi har fokus på, er integrering af socialt udsatte på arbejdsmarkedet. Det sker blandt andet ved at tilbyde praktikforløb og løntilskudsforløb til fagligt og socialt skrøbelige borgere. Det giver ny livskvalitet for det enkelte menneske, og for os som virksomhed skaber det et større ansøgerfelt at arbejde med”, siger HR-chef i Logistikkompagniet, Jane Thy.

Læs også: CSR bliver afgørende for virksomheders succes

Formålet med at ansætte de særligt udsatte er at tiltrække medarbejdere til virksomheden, der har som mål at udvide deres medarbejderstab fra 140 til 500 inden 2017. For at nå målet, har virksomheden investeret i et Akademi og Virksomhedscenter, der skal bruges til kompetenceudvikling og til at integrere socialt og fagligt udsatte borgere. Herigennem vil Logikstikkompagniet forsøge at finde potentielle medarbejdere, der kan blive en fast del af virksomheden.

”Udfordringen i vores branche ligger i, at der ikke er særlig mange faguddannede folk at trække på. Vi er derfor nødt til at gøre os ekstra attraktiv, så ansøgerne foretrækker os frem for andre. Så sørger vores dygtige og erfarne projektledere og kolleger for at uddanne dem”, siger seniorkonsulent Palle Petersen fra Logistikkompagniet.

For at skabe gode muligheder for at rekruttere ny arbejdskraft, har virksomheden et samarbejde med de lokale jobcentre, hvor de sammen får de udsatte ind på arbejdsmarkedet. Et samarbejde som jobcentrene er positive over for.

”Specielt for denne branche, der er i vækst og har brug for arbejdskraft, er Logistikkompagniets tilgang interessant. Det er ikke bare et sted, hvor kommunen kan få afprøvet borgeren. Der er faktisk en reel mulighed for at få et job på længere sigt”, siger Pernille Cleemann, der er fleksjobambassadør i Vallensbæk Kommune.

Læs også: Døgn-Netto giver overskudsmad til udsatte borgere

I 2013 var 11 borgere igennem praktik hos Logistikkompagniet, hvoraf fem blev fastansat. Målet i år er at få 40 borgere igennem et praktikforløb.

-SSM

Rambøll A/S

Sponseret

Bliv klogere på CER

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

18.09.2025BSR

Sponseret

From the Backseat to the Front Row: The Urgent Need for Adaptation

18.09.2025CSR.dk

Københavns klimabødeordning har ingen effekt på indkøbsvaner

18.09.2025CSR.dk

Regler bremser skovrejsning: Milliardinvestor og skovekspert kritiserer barrierer for grøn trepart

16.09.2025CSR.dk

Nordiske film- og tv-aktører går sammen om fælles grønne standarder

16.09.2025CSR.dk

Grønt kompromis i Bruxelles: Hybridbiler kan blive en del af bilindustriens grønne omstilling

16.09.2025Valified

Sponseret

Valified opruster: Ny CEO (interim) og ny retning skal styrke ESG som forretningsdriver

15.09.2025CSR.dk

EU udsætter klimamål: Uenigheder spænder ben for 2035- og 2040-mål

14.09.2025Rambøll A/S

Sponseret

Bliv klogere på CER

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dakofa
Kursus
En god udbudsproces og en fair kontraktopfølgning

Et nødvendigt gør-det-selv kursus for såvel udbydere som tilbudsgivere. På dette kursus sætter vi nemlig fokus på rammerne for og kommunernes værktøjer til at sikre en god udbudsproces og en fair kontraktopfølgning i en tid, hvor udbud og kontrakter er et væsentligt link mellem udbydere og entreprenører. Grundet overvældende interesse er dette en gentagelse af kurset fra marts 2025.

Dato

18.09.2025

Tid

10:00

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Environmental Management System Auditor/Lead Auditor Training Course as per ISO 14001:2015 | CQI and IRCA Certified Course ID: 17913

This 5 day course provides the knowledge and skills needed to organize and lead Environmental Management System audits.

Dato

22.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Next Generation QMS Assessment Course

Et virtuelt kursus, som er designet til at give dig en anerkendt metode til at evaluere din virksomheds kvalitetsledelsessystem (QMS) i forhold til best-practice og anerkendte standarder.

Dato

22.09.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

22.09.2025

Sted

Odense

TANIA ELLIS - The Social Business Company
Webinar
Q&A webinar September 22, 2025: Sustainable Business Change Manager (Intl/Online)

Are you considering an education in ESG and sustainability? The Sustainable Business Change Manager programme might be the perfect fit for you. If you’re interested but have questions or need tips on how to present the programme’s value internally, join our free Q&A webinar to learn more.

Dato

22.09.2025

Tid

02:00

Sted

Zoom

Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

22.09.2025

Tid

08:30

Sted

Middelfart