DHL igen kåret som en af verdens bedste arbejdspladser

Great Place to Work har netop kåret de virksomheder i verden, der har den allerhøjeste medarbejdertilfredshed, og endnu engang ligger transportvirksomheden DHL Express i den absolutte top.

Det ruller på skinner for DHL, der endnu engang er udråbt til en af verdens bedste arbejdspladser. PR-foto..

13.11.2019

CSR.dk

Ved Great Place to Works årlige kåring placerede transportgiganten sig således internationalt på en fjerdeplads, mens det i Danmark med en placering som nr. 3 ikke helt lykkedes at forsvare sidste års førsteplads.

”Der er en sjælden imødekommenhed, engagement og hjertevarme her. Det mærkes tydeligt, når man ankommer som ny", siger HR-direktør i DHL Express, Sarah Gertraude Olsen. Foto: DHL Express.

”Vi fokuserer dagligt benhårdt på at være en fantastisk arbejdsplads, med engagerede medarbejdere og dygtige ledere med people skills, der alle hver eneste dag går på arbejde med ønsket om at skabe den bedste arbejdsdag for sig selv, kollegaerne og vores kunder”, siger HR-direktør i DHL Express, Sarah Gertraude Olsen, og fortsætter:

”Blandt andet arbejder vi rigtig meget med at skabe og vedligeholde en familiefølelse og følelsen af at høre til. Det gør vi rigtig meget gennem vores adfærd og ved at træne samtlige medarbejdere”.

Hun er selv kommet til i virksomheden for kort tid siden og har derfor også mærket, hvordan DHL Express’ virksomhedskultur er så markant anderledes end andre steder, hun har arbejdet.

”Der er en sjælden imødekommenhed, engagement og hjertevarme her. Det mærkes tydeligt, når man ankommer som ny. Derudover er der en tydelig respekt for alles funktioner og deres individuelle bidrag til forretningen”, siger Sarah Gertraude Olsen og fortsætter:

”Her er en flad og meget transparent organisation og vi arbejder hele tiden med vores adfærd og med en stærk konstruktiv og anerkendende feedbackkultur. Det påvirker det interne samarbejde og kulturen, og kunderne kan mærke det lige så snart, de er i kontakt med os”.

Den mest globale virksomhed i verden
Det afspejler sig altså også i resultaterne fra Great Place to Works internationale undersøgelse, hvor mere end 8.000 virksomheder med tilsammen over 12 mio. ansatte har deltaget. Evalueringskriterierne er bygget op omkring tillid, og der analyseres på medarbejdernes forhold til ledelsen, hinanden og til deres job.

Michael Bush, der er adm. direktør for Great Place to Work, har da heller ikke andet end lovord tilovers for DHL’s placering og interne arbejde med tillid i kulturen.

”Hvis man tænker over, hvad flere end 100.000 mennesker hver dag gør i DHL, hvor de i mere end 220 lande leverer produkter og tjenester i de mest urbane og fjerntliggende hjørner af verden, er dette måske den mest globale virksomhed i verden”, siger han og fortsætter:

Læs også: DHL udvider sin amerikanske bilpark med nye CO2-venlige køretøjer

”Når man så ovenikøbet tænker på alle de sprog-, kultur-, vejr- og lovgivningsmæssige udfordringer, de står over for hver dag og at de er med til at forbinde mennesker og forbedre deres liv, er DHL helt klart en af de mest bemærkelsesværdige virksomheder i verden. Hele 92 procent af alle deres medarbejdere fra top til bund siger, at det er en fantastisk arbejdsplads”.

- JMA

Rambøll A/S

Sponseret

Bliv klogere på CER

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

12.09.2025CSR.dk

EU vil rydde op i udbudsmarkedet: Lav pris må ikke være altafgørende

28.08.2025Sex & Samfund

Sponseret

"Jeg var så bange for at dø"

27.08.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

UN Global Compact Network Denmark opstarter nyt Think Lab med fokus på Living Wage

26.08.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

FreeBee A/S skaber et mere sikkert arbejdsmiljø med ny halvautomatiseret lagerløsning

18.08.2025Dansk Standard

Sponseret

Tiden er inde til at sætte fokus på overgangsalder på arbejdspladser

15.08.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Fordi inklusion, lighed og værdighed ikke er til forhandling

15.08.2025CSR.dk

Ny rapport: Børnearbejde falder markant og flere børn kommer i skole verden over

11.08.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Sæt turbo på CSR initiativerne med nudging!

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dakofa
Seminar
Hybrid-Seminar: Hvordan kan den fremme den cirkulære omstilling i byggebranchen?

Den nye byggevareforordning trådte i kraft den 7. januar 2025 og vil få fuld anvendelse frem mod 8. januar 2026. Forordningen fastlægger harmoniserede EU-regler for byggevarer. Hensigten er, at den skal fremme byggevarers frie bevægelighed på markedet, reducere den administrative byrde (gennem digitale løsninger) og sikre, at byggevarer er i overensstemmelse med principperne for cirkulær økonomi og nye byggeteknologier.

Dato

17.09.2025

Tid

12:30

Sted

Online / Dakofa, Vesterbrogade 149, Bygning D, 4. sal, KBH V

Bureau Veritas
Kursus
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

18.09.2025

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Uddannelse
Kvalitetsleder

Kompetencegivende kvalitetslederuddannelse

Dato

18.09.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Seminar
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

18.09.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

MäRK
Morgenmøde
AT DRIVE FORRETNING ER IKKE EN RET – MEN ET ANSVAR

Vi lever i en tid, hvor compliance ikke er nok. Hvor ansvar ikke kan reduceres til regneark, dokumentation og business as usual. Verden har brug for virksomheder, der handler med etisk dømmekraft og menneskelig integritet. Som ikke kun spørger “Hvad må vi?”, men “Hvad er rigtigt – ikke bare her og nu, men også for kommende generationer?”

Dato

18.09.2025

Tid

08:30

Sted

Merkur Andelskasse, Vesterbrogade 40, 1. sal, 1620 København

Dakofa
Kursus
En god udbudsproces og en fair kontraktopfølgning

Et nødvendigt gør-det-selv kursus for såvel udbydere som tilbudsgivere. På dette kursus sætter vi nemlig fokus på rammerne for og kommunernes værktøjer til at sikre en god udbudsproces og en fair kontraktopfølgning i en tid, hvor udbud og kontrakter er et væsentligt link mellem udbydere og entreprenører. Grundet overvældende interesse er dette en gentagelse af kurset fra marts 2025.

Dato

18.09.2025

Tid

10:00