Zendium igangsætter nye, grønne tiltag
Med udgangspunkt i produkternes materiale vil Zendium øge fokus på den grønne omstilling. Blandt andet vil alle Zendiums tandpastatuber nu bestå af 60 procent plantebaseret plastik
Alle Zendiums tandpastatuber vil nu bestå af mere end 60 procent plantebaseret plastik. Foto: Zendium.
Zendium har med en stribe nye initiativer øget sit fokus på en grøn omstilling.
Læs også: REMA 1000 introducerer emballagens svar på den grimme ælling
Genanvendt og biobaseret materiale i produktemballage og fornybare energikilder er omdrejningspunktet for Unilever, der ejer og fremstiller Zendiums produkter.
De nye tiltag er en naturlig udvikling hos Zendium, da Unilever de sidste mange år har arbejdet målrettet mod at gøre en bæredygtig livsstil tilgængelig for alle.
Det er især i produkternes emballage, de gennemgribende ændringer er sket.
Alle Zendiums tandpastatuber vil nu bestå af mere end 60 procent plantebaseret plastik. Der benyttes genanvendt pap til indpakningen, og mundskylflaskerne indeholder 96 procent genanvendt plastik.
Produktionen bliver endvidere drevet af 100 procent vedvarende energi fra fornybare kilder.
Høje forventninger
Derudover er tandbørsterne ”Complete Protection”, ”Sensitive” og ”Clinic – Extra soft” af 90 procent genanvendt plastik.
”Med den nye bæredygtige emballage og produktion har det været vigtigt for os at have fokus på hele processen – lige fra energien vi bruger - til den færdige indpakning”, siger Cecilie Birch, Nordic R&D Manager hos Zendium.
”Vi ved, at de kommende generationer har meget høje forventninger til virksomheders sociale ansvar og initiativer inden for bæredygtighed, og det er noget, vi bestræber os på at imødekomme. Vi producerer hverdagens forbrugsgoder, og derfor er det ekstra vigtigt, at vi tager et ansvar for at passe på klodens ressourcer”, fortsætter Cecilie Birch.
Læs også: Supermarkeder udvikler guide til genanvendelig emballage
Produkterne med den nye emballage er i dagligvarehandlen.
- SMF