Vrede Vestas-kunder
Kunderne af verdens største vindmølleproducent Vestas er trætte af virksomheden. Vestas vindmøller går ofte i...
Kunderne af verdens største vindmølleproducent Vestas er trætte af virksomheden. Vestas vindmøller går ofte i stykker inden for de første fem år, og når kunderne ringer ind om problemerne, bliver de behandlet dårligt og må finde sig i meget lange ventetider på reparationer.
Kritikken af Vestas kommer både fra Danmark og fra udlandet. Vestas lægger for stor vægt på at sælge møller frem for den efterfølgende service. Det er ikke tilfredsstillende, siger direktør Asbjørn Bjerre til borsen.dk.
I Tyskland er hver femte Vestas-ejer så utilfreds med servicen, at de frem over vil vælge en anden leverandør, viser en tilfredshedsundersøgelse fra Bundesverband Windenergie.
Senioranalytiker i Sydbank, Jacob Pedersen, mener, at Vestas skal tage kritikken alvorligt. Konsekvensen kan blive voldsomme tab af markedsandele og i sidste ende betyde, at Vestas mister positionen som verdens førende leverandør af vindmøller, siger han til borsen.dk.