Vrede Vestas-kunder

Kunderne af verdens største vindmølleproducent Vestas er trætte af virksomheden. Vestas’ vindmøller går ofte i...

17.01.2008

CSR.dk

Kunderne af verdens største vindmølleproducent Vestas er trætte af virksomheden. Vestas’ vindmøller går ofte i stykker inden for de første fem år, og når kunderne ringer ind om problemerne, bliver de behandlet dårligt og må finde sig i meget lange ventetider på reparationer.

Kritikken af Vestas kommer både fra Danmark og fra udlandet. ”Vestas lægger for stor vægt på at sælge møller frem for den efterfølgende service. Det er ikke tilfredsstillende”, siger direktør Asbjørn Bjerre til borsen.dk.

I Tyskland er hver femte Vestas-ejer så utilfreds med servicen, at de frem over vil vælge en anden leverandør, viser en tilfredshedsundersøgelse fra Bundesverband Windenergie.

Senioranalytiker i Sydbank, Jacob Pedersen, mener, at Vestas skal tage kritikken alvorligt. ”Konsekvensen kan blive voldsomme tab af markedsandele og i sidste ende betyde, at Vestas mister positionen som verdens førende leverandør af vindmøller”, siger han til borsen.dk.

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

03.12.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Firmajulegaven har betydning for klimaet - Sådan gør du dem mere bæredygtige

03.12.2025Lübech Living ApS

Sponseret

Kreativ forhandler viser vejen for grøn omstilling: En inspiration for branchen

02.12.2025Klimaklar

Sponseret

Nordicco vil ikke bruge alle ressourcerne på et klimaregnskab - men i stedet på faktiske reduktioner

02.12.2025SustainImpact ApS

Sponseret

National ESG undersøgelse

01.12.2025CSR.dk

Kinas udledninger er fladet ud: Måske for altid?

28.11.2025Schur International Holding a/s

Sponseret

Bæredygtige løsninger til plantedyrkning

27.11.2025Forenede Service

Sponseret

Forenede Service investerer i nordisk klimaskov for at balancere CO₂-udledningen frem til 2030

26.11.2025Miljømærkning Danmark

Sponseret

85 % af HimmerLands medarbejdere er stolte af at arbejde et sted, der er svanemærket

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle