Pust nyt liv i CSR-rapporten

Alle, der laver en CSR-rapport, har haft samtalen om, hvordan man kan få mere ud af den. CSR.dk kan hjælpe med at få det til at ske.

01.04.2022

CSR.dk

Efter måneders arbejde, hårde interne forhandlinger om data og budskaber og endeløse godkendelsesprocesser ligger den endelig klar: Årets CSR-rapport. Nu skal den sendes ud til dem, man har placeret på en dertil indrettet mailingliste, den skal lægges frem i receptionen og måske i kantinen. Måske bliver der endda produceret en pressemeddelelse, som sendes ud.

Og så dør den. Alle går videre med andre opgaver, og de gode intentioner om at udvikle andre kommunikationsprodukter ud fra rapporten, som man havde ved projektets start, går i glemmebogen endnu et år.

Men sådan behøver det ikke at være. Og CSR.dk vil gerne hjælpe virksomheder med at sørge for, at den fortælling bliver fortid.

Nye formater til nye læsere
”De fleste CSR-rapporter bliver læst ret få mennesker. Men der ligger utrolig mange data, budskaber og historier i det indsamlede materiale og bag den konkrete tekst. Dem kan der være masser af værdi i at få ud ved at bruge andre kommunikationsformater,” siger Per Christensen, som er community manager på CSR.dk

Det kan være print-formater som nyhed om lancering, et overblik over hovedbudskaberne og dybdegående interviews med virksomhedens ledelse eller specialister.

Det kan også være et lydformat i form af en podcast, hvor man fortæller om og diskuterer resultater og historier fra CSR-rapporten.

Oveni kan man bakke formaterne op og nå endnu længere ud med målrettet annoncering og aktiviteter på sociale medier.

”Det handler om at give CSR-rapporten et længere liv og om at sørge for, at alle de data og budskaber, der er samlet i den, bliver levende aktiver i branding og markedsføring,” siger Per Christensen.

En god pakkeløsning
CSR.dk har derfor skruet et produkt sammen, som leverer i alle formaterne – og forhåbentlig også på målet om at få mere ud af de relativt mange kræfter, der bruges på at producere årets opgørelse af indsatsen på CSR.

”Vi mener, vi kan tilbyde en let, overkommelig og effektiv måde at promovere CSR-rapporten, så den og dens indhold når ud til flere. Vi har nogle gode formater, som i kombination med CSR.dk's målgruppeunivers sørger for at CSR-rapporten og de afledte produkter rammer en dedikeret målgruppe på tværs af kanaler – online, nyhedsbrev, podcast, LinkedIn,” siger Per Christensen.

Desuden kan artikel, nyhed og podcast – eller delelementer af samme – frit bruges af virksomheden både eksternt og internt.

Læs mere om produktpakken her. Du kan også skrive til Per Christensen på pc@horisontgruppen.dk eller ringe på 53 73 13 73. 

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

CSR.dk

Jobopslag: Fagmedie eller jobportal – hvad virker bedst?

Relateret indhold

23.10.2025Klimaklar

Sponseret

Nu bruger FLEYE Copenhagen meget mindre tid på dataindsamling

22.10.2025Valified

Sponseret

ESG presser sig på: Autobranchen er officielt udpeget som risikosektor

20.10.2025BSR

Sponseret

EU Omnibus: Challenges and Opportunities of the Parliament’s Proposed Changes to the CSDDD

20.10.2025Valified

Sponseret

Dokumentation, data og drift: Derfor skal servicebranchen handle på ESG nu

10.10.2025CSR.dk

Nyt initiativ vil gøre klimatal lige så nemme som finansielle nøgletal

09.10.2025BSR

Sponseret

The CSDDD: Implications for the Tech Sector

09.10.2025CSRD+CO

Sponseret

Fonden for Socialt Ansvar går fra Væsentlighedsanalyse til Implementering af konkrete tiltag

06.10.2025Dansk Industri

Sponseret

Data for Sustainability: Grøn omstilling kræver data

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Folkekirkens Nødhjælp
Event
'Kæmp for alt, hvad du har kært' med generalsekretær Jonas Nøddekær

I november rejser Jonas Nøddekær, generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, rundt i landet og fortæller om organisationens arbejde med billeder fra verdens brændpunkter herunder Ukraine, Palæstina, Zimbabwe og Cambodja.

Dato

28.10.2025

Sted

Odense, København, Aarhus, Haderslev, Aalborg

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4Wind Management Awareness Refresher Training

Event Description

Dato

28.10.2025

Tid

08:30

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
OHSMS Auditor/Lead Auditor course based on ISO 45001 | CQI IRCA Certified Course ID: 1877

This course is designed to develop a clear understanding of safety management in the modern era and provide those involved in audit conduct and management with the skills to fulfil their role.

Dato

03.11.2025

Sted

Odense

Klimakampen ApS
Event
Klimakampen - November 2025

Klimakampen er en interaktiv kampagne, hvor kollegaer konkurrerer om at udføre klimavenlige handlinger. Kampagnen skaber engagement, styrker fællesskabet og gør det let for jeres organisation at handle på klimaforandringer.

Dato

03.11.2025

Tid

00:00

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4WIND Management Awareness Training

Event Description

Dato

03.11.2025

Tid

08:30

Sted

Online

Aros Business Academy
Kursus
Den Intensive Projektlederuddannelse (DIPLU)

Bliv projektleder på 6 intensive dage! Vi har skruet et program sammen, hvor du får alle værktøjerne til at STYRE og LEDE dine projekter sikkert i mål. Projektlederuddannelsen består af 3 moduler og vil komme både dig, dit team og din arbejdsgiver til gavn

Dato

03.11.2025

Tid

09:00

Sted

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus