Ny CSR-drejebog
Sådan skaber din virksomhed værdi for forretning, miljø og mennesker. Drejebogen viser trin for trin, hvordan din virksomhed kan gå fra enkeltstående CSR-initiativer til en samlet CSR-strategi.
Tøjproduktion med omtanke, miljøvenlige tryksager og fodboldklub med socialt ansvar. Gennem ti måneder har 12 små og mellemstore virksomheder arbejdet strategisk med samfundsansvar (CSR) med henblik på at få de mange gode hensigter og spredte initiativer forankret i den forretningsmæssige del af virksomheden.
Som afslutning på projektet udgives en drejebog som guide til små og mellemstore virksomheder, der ønsker at arbejde med strategisk CSR og en række cases.Deloitte har kørt projektet for Erhvervsstyrelsen.
Det har været en fantastisk proces, hvor virksomhederne har bevæget sig fra en mere ad hoc baseret tilgang til CSR med enkeltstående initiativer til en mere strategisk og systematisk tilgang med fokus på forretningen. Vel at mærke uden at miste den energi, der ligger i at være drevet af værdier
Anne Mette Christiansen, partner i Deloitte.
12 virksomheder har fået rådgivning til at gøre deres CSR-indsats mere strategisk og systematisk. Den største udfordring for mange små og mellemstore virksomheder er at prioritere indsatsen, da ressourcerne er begrænsede.
Vi er meget positive over for resultaterne fra projektet. Virksomhederne har virkelig taget CSR-dagsordenen til sig. Mange af dem har lavet nogle benhårde prioriteringer i deres CSR-strategier, så de både matcher virksomhedernes størrelser, adresserer deres individuelle udfordringer og bidrager til vækst. Vi håber, at andre virksomheder og brancheforeninger vil lade sig inspirere af erfaringerne fra projektet
Victor Kjær, vicedirektør i Erhvervsstyrelsen
Du kan downloade drejebog og læse de ti cases på www.samfundsansvar.dk
Projektet er finansieret af Erhvervsstyrelsen som del af Regeringens handlingsplan for virksomheders samfundsansvar 2012 2015, der understøtter regeringens arbejde for CSR og vækst i danske virksomheder.