IDA samarbejder med delebilsfirmaet LetsGo

Ingeniørforeningen IDA har indgået et treårigt samarbejde med delebilsfirmaet LetsGo, der giver medarbejderne mulighed for at køre i elbil, når de skal til møder ude i byen.

IDA's elbilsprojekt med LetsGo er en læringsproces, hvor der skal høstes en masse erfaringer. Og det er endnu ikke besluttet, om foreningen fortsætter projektet, når de tre år er gået. Foto: IDA..

19.01.2016

CSR.dk

Projektet, der løber over tre år, har nu kørt halvdelen af tiden, og erfaringerne har været gode. Dog har der også været udfordringer ved brugen af elbilerne. Den største udfordring er, at elbilen skal bookes via LetsGo’s bookingsystem, hvilket kan være besværligt, hvis en medarbejder skal skynde sig til et møde ud i byen.

”En taxi kommer jo med det samme, når man ringer. Så er der også problemet med parkering af el-bilen. Det er ganske vist gratis, men du skal bruge tid på at finde en ledig plads i indre by”, siger Knud Høyer, direktionssekretær og miljøchef hos IDA.

Privat medlemsskab til fordelagtig pris
IDA betaler for firmamedlemsskabet, der kan benyttes gratis af medarbejderne - også når arbejdsdagen er slut. Derudover kan medarbejderne tegne et privat medlemskab hos LetsGo til en pris på 96 kroner per måned plus 50 kroner i forsikring.

Medlemsskabet giver adgang til LetsGo’s knap 200 biler i hovedstadsområdet, inklusiv en Tesla S. Derudover har LetsGo også biler stående ved blandt andet banegårdene i Aarhus, Aalborg og Odense, samt tæt på ingeniørhusene i Aarhus og Aalborg.

Projektet er en læringsproces

Ifølge Knud Høyer er elbilsprojektet med LetsGo en læringsproces, hvor der skal høstes en masse erfaringer. Og det er endnu ikke besluttet, om foreningen fortsætter projektet, når de tre år er gået.

”Jeg tror ikke, vi vil fortsætte i det nuværende koncept, for jeg tror ganske enkelt, at udviklingen overhaler virkeligheden. Vi skal selvfølgelig evaluere det hele grundigt. Vi vil fortsat have mindst en elbil. Men hvis der ikke kan dokumenteres kørselsbehov for at have to elbiler til rådighed for medarbejderne, så skal vi måske bare have en enkelt”, siger Knud Høyer og tilføjer, at man måske skal se på muligheden for kampagnetilbud til foreningens medlemmer og ikke mindst de studerende.

Læs også: Danskerne er imod afgifter på elbiler

”Vi tror, det er de knapper, IDA og LetsGo i fællesskab skal trykke på for at få en større udbredelse af delebilsordningen”.

-SSM

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

24.04.2025Mind Energy

Sponseret

Energi Danmark konsoliderer sig på tværs af Norden

23.04.2025CSR.dk

Fra mælkekarton til byggemateriale: Skånsk virksomheder fordobler kapaciteten

22.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Kan du samle det stærkeste hold klimakæmpere?

22.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Aktiv transport med 10 virksomheds initiativer

22.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electrics Go Green Competition vender tilbage i 2025 – danske grønne talenter skal i spil

10.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Dit transportvalg har betydning for dit helbred og vores planet

09.04.2025CSR.dk

93,6 millioner sikrer CONCITOs fortsatte indsats

09.04.2025CSR.dk

Vognmænd får mulighed for at søge om støtte til grønne lastbiler

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle