Et partnerskab der skaber værdi

SOS Børnebyerne har lavet en video, der viser en række eksempler på, hvordan virksomheder har involveret medarbejderne i NGO-partnerskabet

NGO-partnerskab styrker medarbejderengagementet

Sidste år fik SOS Børnebyerne lavet en YouGov-undersøgelse, der viste, at 69 procent af danskerne ville føle sig mere stolte, hvis de arbejdede i en virksomhed, der samarbejder med en NGO.

"Stoltheden kommer ikke af sig selv. Det kræver, at medarbejderne bliver tænkt ind, så de spiller en aktiv rolle i NGO-partnerskabet", siger Rune Sandholt, Partnerskabschef i SOS Børnebyerne.

Ifølge Rune Sandholt er gevinsterne mange, hvis virksomhederne formår at engagere medarbejderne i NGO-partnerskabet: "Vi oplever blandt andet, at et partnerskab er med til at samle virksomhedens medarbejdere. Det styrker sammenholdet på tværs af afdelingerne - og også på tværs af landegrænserne, hvis det er en global virksomhed".

Kommunikationsdirektør John Finnich Pedersen hos samarbejdspartneren Siemens udtaler: ”Der er ingen tvivl om, at medarbejderne er ekstra stolte over, at vores produkter og medarbejdere er med til at redde liv på en SOS-lægeklinik”

Rekruttering af morgendagens toptalenter
Derudover er Rune Sandholt ikke i tvivl om, at et stærkt partnerskab kan være med til at lokke fremtidens talenter til virksomheden. "Den unge generation vil have et arbejde med mening, og hvor de kan være med til at gøre en aktiv forskel for samfundet. Derfor kan et NGO-partnerskab være tungen på vægtskålen, når de skal vælge arbejdsplads".

”Vores involvering i samfundsrelevante opgaver har vist sig at betyde langt mere end forventet for vores medarbejdere. Ikke mindst i forhold til at kunne tiltrække yngre medarbejdere, ” siger CSR-direktør Bente Mølgaard fra samarbejdspartner Hempel og Hempel fonden.

Styrket kundeloyalitet
Men vi ved også at din virksomheds arbejde med samfundsansvar har også en stor betydning, når danskerne skal have dankortet frem siger Rune Sandholt. YouGov-undersøgelsen viser at hele 72 procent af danskerne prioriterer at købe produkter fra virksomheder, der samarbejder med en humanitær hjælpeorganisation, hvis de kunne vælge.

Se flere resultater fra undersøgelsen

SOS Børnebyernes samarbejdspartnerne tæller blandt andre Xellia Pharmaceuticals, Siemens, OK Benzin og Dr. Oetker, som opererer i vidt forskellige brancher.

”I de her partnerskaber er der eksempler på, hvordan samarbejdet har været med til at løse konkrete udfordringer med korruptionsanklager, øget respons i kundetilfredshedsanalyser og værdiskabelse for virksomhedens kunder,” siger Rune Sandholt.

Læse mere om muligheder for partnerskab med SOS Børnebyerne her eller i vedhæftede pdf katalog:

10.12.2018SOS Børnebyerne

Sponseret

Ny fotobog med verdensmålene som poetisk ramme

18.06.2018SOS Børnebyerne

Sponseret

Globalt partnerskab sikrer 1100 udsatte børn en tryg opvækst og en god fremtid

12.05.2016SOS Børnebyerne

Sponseret

Danskernes vilje til at hjælpe er større end nogensinde før

19.10.2015SOS Børnebyerne

Sponseret

Forretningsdrevet CSR - Muligheder & udfordringer på det afrikanske marked

08.10.2015SOS Børnebyerne

Sponseret

SOS Børnebyerne vinder partnerskabspris

20.08.2015SOS Børnebyerne

Sponseret

SOS Børnebyerne er nomineret til CSR-pris