Vurdering
15.08.20253H Law
Sponseret
Klimakompensation og markedsføring: En juridisk balancegang
I denne uges klumme satte vi fokus på klimakompensation. I denne artikel dykker vi dybere ned i emnet og ser nærmere på de juridiske faldgruber, virksomheder bør være opmærksomme på, når de markedsfører deres klimainitiativer.
14.03.2023CSR.dk
Stikprøve: Stribevis af aktører kalder bygninger bæredygtige og klimavenlige – men uden hold
En stikprøve foretaget af Byrummonitor og Danwatch viser, at mere end hver anden hjemmeside for 20 bygherrer bruger grønne termer i omtalen af deres bygninger. Det er i strid med markedsføringslovgivningen, vurderer en professor og en jurist fra Forbrugerrådet Tænk.
16.01.2023CSR.dk
Green Power Denmark: Lad teknologier bygge bro mellem grøn energi og naturhensyn
Der er brug for vedvarende energi, og nye undersøgelser viser en stigende opbakning blandt danskerne. Alligevel spænder lokal- og naturhensyn ben for mange grønne energiprojekter. Derfor er det vigtigt, Dannmark tager ny teknologi i brug, der kan rette op på modsætningsforholdet mellem de to, lyder det fra Green Power Denmark.
Udgiver
Copyright 2023