Nyt samarbejde i rejsebranchen skal sikre bæredygtig turisme

De fem tjenesteudbydere i rejsebranchen, Booking.com, Ctrip, Skyscanner, TripAdvisor og Visa er gået sammen i initiativet Travalyst, der har til formål at fremme bæredygtig turisme globalt på tværs af rejsebranchen

Booking.com, Ctrip, Skyscanner, TripAdvisor og Visa er gået sammen om initiativet Travalyst, der skal fremme bæredygtig turisme på tværs af rejsebranchen. Med til præsentationen af initiativet var også prins Harry, der har skaffet en del opmærksomhed til samarbejdet. Foto: Travalyst..

18.09.2019

CSR.dk

Initiativet er grundlagt af de fem tjenesteudbydere i rejseindustrien, Booking.com, Ctrip, Skyscanner, TripAdvisor og Visa. De skal hjælpe med at mobilisere rejsebranchen til at ændre måden, vi alle sammen rejser på.

”Når vi rejser, kommer vi tættere på hinanden – vi deler skønheden ved vores land og forskellige kulturer med hinanden, og på den måde finder vi frem til vores fælles menneskelighed”, siger adm. direktør i Ctrip, Jane Sun, og fortsætter:

”Men der følger et ansvar med om at beskytte vores sårbare planet. Derfor samarbejder vi med nogle af de skarpeste hjerner for at sikre at fremtidige generationer kan følge i vores fodspor på en bæredygtig måde og verdens befolkning kan vokse med hinanden”.

Ønsket om bæredygtige rejsevalg stiger
Det primære formål med samarbejdet bliver derfor at udforske og promovere løsninger, der skal bane vejen for nye måder at rejse på samt fremme forandring, der skal sikre, at mennesker fremover kan opleve verden på en mere bæredygtig måde.

“Disse forskellige virksomheders forpligtelse til at samarbejde og hjælpe til med at opbygge et globalt netværk af ligesindede sociale entreprenører, NGO’er og beslutningstagere er virkelig inspirerende. At samarbejde er den eneste rigtige vej frem, hvis vi vil skabe et paradigmeskift i rejsebranchen”, siger bestyrelsesformand i Booking.com, Gillian Tans, og fortsætter:

”Vi vil gerne beskytte de rejsemål, vi alle holder af og sikre, at omgivelserne og menneskerne er glade og sunde i mange generationer endnu, men vi kan ikke gøre det på egen hånd. Selvom vi endnu ikke har alle svarene, er vi fast besluttet på at finde dem sammen”.

Over halvdelen af alle rejsende svarer da også i dag, at de er mere indstillede på at foretage bæredygtige rejsevalg, end de var sidste år. Mange er dog stadig i tvivl om, hvordan man bedst gør det. Derfor vil Travalyst også fokusere på at informere forbrugerne om betydningen af bæredygtige måder at gøre tingene på.

Læs også: "Folk vil gerne rejse ansvarligt, og det er en god forretning for os"

Med tiden håber Travalyst at finde flere samarbejdspartnere, der kan forene den kollektive ekspertise og perspektiver fra lokalsamfund, beslutningstagere, regeringer, NGO’er, andre førende virksomheder og sociale entreprenører.

- JMA

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

24.04.2025Mind Energy

Sponseret

Energi Danmark konsoliderer sig på tværs af Norden

23.04.2025CSR.dk

Fra mælkekarton til byggemateriale: Skånsk virksomheder fordobler kapaciteten

22.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Kan du samle det stærkeste hold klimakæmpere?

22.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Aktiv transport med 10 virksomheds initiativer

22.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electrics Go Green Competition vender tilbage i 2025 – danske grønne talenter skal i spil

10.04.2025Klimakampen ApS

Sponseret

Dit transportvalg har betydning for dit helbred og vores planet

09.04.2025CSR.dk

93,6 millioner sikrer CONCITOs fortsatte indsats

09.04.2025CSR.dk

Vognmænd får mulighed for at søge om støtte til grønne lastbiler

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle